Auto besteld 24/01/26. Uiterste leverdatum 04/06/26. Meerdere keren mondeling opgeschoven. Ondertussen verslijt mijn huidige wagen en heb ik extra kosten die ik niet wil doen dus ik zeg, ik wil NU een andere wagen. 1,5 week geleden andere wagen op het oog die meteen beschikbaar is. Onder opschortende voorwaarde ontbinding contract 1e wagen gekocht.
Ingebrekestelling verstuurd naar eerste leverancier. Levering gevraagd binnen 14 kalenderdagen. Kreeg vage reacties. Auto zou bijna in productie gaan maar levering binnen 14 kalenderdagen kon sowieso niet. Ok klaar dan denk ik. Garage beweerde wel op 1 oktober de wagen bij hun te kunnen hebben. Maar we hebben al zoveel verhalen gehoord van hun. Eerst kwam de wagen uit Polen dan stond hij in Portugal.
Vandaag dus automatische mail ontvangen met chassisnummer. Auto is geproduceerd en staat klaar voor transport naar België.
Wat zijn mijn rechten en mijn plichten? Moet ik hier nog aan meewerken? Geloof nog niet dat de wagen op 1 oktober in de garage is en dan zeker nog niet voor mij beschikbaar zal zijn.
Als de wet zegt dat ik toch nog verplicht ben deze wagen aan te nemen op 1 oktober dan zal ik dat doen. (Het einde van de 14 kalenderdagen valt op 29/09 dus vanaf 30/09 in principe contract ontbonden, volgens mijn informatie van consumer connect).