Krefel weigert terugbetaling voor niet-geleverde goederen?

dsjorre
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Krefel weigert terugbetaling voor niet-geleverde goederen?

#1 , 09 apr 2026 20:35

Kort samengevat: een maand geleden kocht ik via click & collect een televisietoestel bij Krefel. Een uur later kreeg ik de melding dat het toestel niet meer voorradig was en dat binnen 48u mijn geld terug op mijn rekening zou staan.
We zijn een maand verder en ik heb nog steeds geen euro ontvangen.
Mails werden aanvankelijk beantwoord: eerst ging het geld pas na 2 weken (!) teruggestort worden (wat uiteindelijk ook niet gebeurde), dan nog eens 48u later (wat ook niet gebeurde) en nu antwoorden ze zelfs niet meer op mijn emails.
Kan ik hiervoor aangifte doen? Ik heb nl. nooit iets ontvangen, mijn geld is al een maand weg, en Krefel reageert niet meer.

jef007

#2 , 09 apr 2026 22:43

al eens aan een aangetekende brief gedacht??

dsjorre
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2026 01:46

Klacht ingediend via Test Aankoop. Blijkbaar was dat de juiste aanzet, want het geld werd prompt teruggestort - na een maand wachten.

Even toevoegen dat ze hiermee allesbehalve aan hun proefstuk toe waren. Als je even op het internet zoekt, kom je een waslijst van gelijkaardige verhalen tegen. Wat een belabberde service. Vraag me af of er achter dit erg laattijdig terugbetalen niet meer zit.

Caveat emptor is bij Krefel meer dan op zijn plaats.

Reclame

loeki

#4 , 11 apr 2026 07:09

Krefel heeft het momenteel financieel wat moeilijk.

Krëfel kampt met ernstige financiële problemen en start een herstructurering. De elektroketen wil 5 niet-rendabele winkels sluiten en schrapt mogelijk 180 van de 1.100 banen. Ondanks eerdere maatregelen stapelt het bedrijf rode cijfers op, met een nettoverlies van €29,3 miljoen in 2024 en een sterk afgenomen eigen vermogen.

Terug naar “Consumenten Koop”