Product ontvangen niet besteld

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

Product ontvangen niet besteld

#1 , 14 jul 2025 10:42

Ik kreeg onlangs een mail van GLS dat mijn pakket onderweg was. De afzender zei mij niks, maar ik had wel iets besteld, dacht dat het misschien dat was en de bedrijfsnaam/distributeur afwijkt van de webshop naam (wat wel eens voorkomt). Ik was niet thuis, dus het werd in een GLS parcel shop geleverd, waar ik het ben gaan afhalen.
Thuis bleek het iets te zijn wat ik totaal niet besteld heb, zelfs nog nooit van gehoord. Ik heb mijn mailbox uitgepluisd, maar vind geen enkele bestelbevestiging of factuur terug, enkel de mails van GLS over de verzending. Er is gelukkig ook geen geld van mijn rekening gegaan. Maar ik vraag mij af of ze nu iets van mij kunnen eisen? Ik ben het pakket dus wel actief gaan afhalen en het staat op mijn naam en adres, en GLS had dus ook mijn e-mailadres... Onderneem ik best iets, of juist niet?

Franciscus
Berichten: 39712
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jul 2025 11:04

Kent u de leverancier?
BtoB of to particulier?

WP002
Berichten: 1526

#3 , 14 jul 2025 11:56

Als het niet voor u is, is het moreel juiste ding om te doen, het terug te brengen naar de parcel shop. Zie wel dat u een afgiftebewijs krijgt.

Reclame

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 59
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jul 2025 15:23

Het is een bedrijf in waterbehandelingssystemen, volgens de website zowel voor particulieren als voor business. Het vreemde is, dit product is niet te bestellen op hun website. Maar het ziet er mij wel een bonafide bedrijf uit.
Ik vraag mij ook af hoe ze aan mijn gegevens komen, als ik nog nooit in contact ben gekomen met hun.
Ik betwijfel dus dat het bedrijf zelf zich vergist heeft, dat kan haast niet. Ik zal eerst eens proberen contact op te nemen met hun.

Terug naar “Consumenten Koop”