Prijs wijzigen na bestelling

Els_V
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Prijs wijzigen na bestelling

#1 , 05 mei 2025 17:46

Hallo,
Dit weekend kocht ik een toestel online tegen een interessante prijs (80% korting, tegenover de adviesprijs, pak 60% tegenover de marktprijs). Na betaling, facturatie én verzending ontvang ik een bericht waarin de firma stelt dat de geadverteerde prijs "door een technische fout" verkeerd was. Men geeft de keuze tussen bijbetalen of bestelling annuleren. Kan dit zomaar ?
Wat antwoord ik (juridisch onderbouwd) ?
alvast bedankt,
Els

puttemanp
Berichten: 655

#2 , 05 mei 2025 19:44

Hier spelen 2 zaken:

- als de prijs manifest verkeerd (te laag) is, en de consument had kunnen vermoeden dat het om een vergissing ging, dan kan de bestelling geannuleerd worden. Zie ook: https://radio2.be/lees/een-bedrijf-mag- ... aanduiding
- verkoop met verlies is (behalve enkele uitzonderingen, waaronder tijdens soldenperiode) verboden in België.
Als de verkoper kan aantonen dat de verkoopprijs onder zijn aankoopprijs is, door een technische of menselijke fout, kan de bestelling geannuleerd worden. Zie ook: https://economie.fgov.be/nl/themas/verk ... et-verlies

P.

Els_V
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mei 2025 20:39

Ok, duidelijk

bedankt puttemanp

Reclame

gert_v
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 mei 2025 01:48

Vraag is of 60% korting te hoog is om te vermoeden dat het een vergissing is.. zo overdreven vind ik 60% nu ook weer niet..
mss iets concreter maken over welk product het juist gaat

Terug naar “Consumenten Koop”