Misbruik adres en onterechte schuldvordering Buyway Dienst Invorderingen

wim.piron@gmail.com
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Misbruik adres en onterechte schuldvordering Buyway Dienst Invorderingen

#1 , 18 apr 2025 17:39

Geachte heer/mevrouw,

Via deze weg wens ik graag gebruik te maken van de mogelijkheid tot gratis eerstelijns juridisch advies.

Ik ben eigenaar van het pand gelegen te ------ Deze woning staat reeds [aantal tijd, bv. meerdere jaren] leeg en is momenteel in renovatie. Er is niemand gedomicilieerd of woonachtig op dit adres.
Sinds kort ontvang ik op dit adres post en aanmaningen van Buy Way Personal Finance NV, gericht aan een zekere de heer Zorlescu Vintila. Deze persoon is mij volstrekt onbekend en heeft nooit op dit adres gewoond. In bijlage vindt u een kopie van de meest recente invorderingsbrief van Buy Way (d.d. 05/03/2025) met betrekking tot hun dossier 1111111111111111.

Ik vermoed sterk dat mijn adres frauduleus wordt gebruikt, mogelijk als gevolg van postdiefstal tijdens de leegstand.

Om deze situatie officieel aan te kaarten, heb ik reeds de nodige stappen ondernomen om aangifte te doen bij de politie.
Graag had ik echter juridisch advies ingewonnen over de beste volgende stappen:

1. Wat zijn mijn rechten en plichten in deze situatie?

2. Neem ik contact op met Buyway ?
2.1. hoe communiceer ik dit best aan hen?
(Ik kan hen aangetekende schrijven niet in ontvangst nemen omdat deze aan de zekere Zoulescu Vintila zijn gericht en weet pas af van deze zaak door hun brief
2.2. Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten in mijn communicatie met Buy Way?

3. Hoe kan ik mij het best indekken tegen eventuele verdere gevolgen van dit adresmisbruik?

Alvast hartelijk dank voor uw tijd en hulp.
Met vriendelijke groeten,

Drone

#2 , 18 apr 2025 22:06

via de stad/gemeente bewijs vragen van wie er allemaal op uw adres staat ingeschreven (kan tegenwoordig online en normaal zelfs gratis), als er niemand staat gedomicilieerd staat dat er ook op.

stuur dat aangetekend samen met de eis dat u wenst dat ze stoppen met brieven te sturen naar het adres van buy way

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2025 12:04

En alle andere brieven stuurt u terug met de melding op de omslag 'onbekend op dit adres - gelieve geen brieven meer te sturen '
Neem er een foto van en steek terug een een postbus bestemming naar afzender.

Reclame

lukasi

#4 , 19 apr 2025 17:08

via de stad/gemeente bewijs vragen van wie er allemaal op uw adres staat ingeschreven (kan tegenwoordig online en normaal zelfs gratis), als er niemand staat gedomicilieerd staat dat er ook op.

stuur dat aangetekend samen met de eis dat u wenst dat ze stoppen met brieven te sturen naar het adres van buy way
en
Schrijf ook dat dit protest geldt voor alle volgende schrijven en dat u niet zal nalaten om klacht in te dienen voor belaging

Terug naar “Consumenten Koop”