Beste,
In november hebben we als zelfstandige een gloednieuwe hybride wagen gekocht.
Na amper een maand begonnen de eerste problemen al: de elektrische airco-verwarming werkte niet, ook niet via de app op afstand. We namen contact op met de dealer en werden doorgestuurd naar een andere erkende werkplaats van het merk, dichter bij huis. Daar werd ik ontvangen, maar men vroeg meteen om een nieuwe afspraak te maken. Tijdens die afspraak zijn ze 2 uur bezig geweest en volgens mij hebben ze een module vervangen, maar exact wat ze gedaan hebben, is nooit duidelijk gecommuniceerd.
Nu is er opnieuw een probleem: de wagen wilde plots niet meer starten. Na uitlezen van de wagen spreken ze nu over een defecte CMS-module of chip die vervangen moet worden. Hiervoor willen ze de wagen 2 dagen inhouden.
Mijn vraag is: is dit normaal bij een nieuwe wagen? Moet ik dit zomaar blijven aanvaarden? Zou ik niet beter kunnen aandringen op een nieuwe wagen in plaats van telkens onderdelen te laten vervangen? Dit kost me veel tijd en tast mijn vertrouwen in de kwaliteit van de wagen aan.
Kan ik juridisch gezien aandringen op een omruiling of een nieuwe wagen, zeker als de problemen blijven komen? Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Alvast bedankt voor jullie tips en advies!
Mvg