Nieuwe wagen, reeds gebreken. Wat te doen.

Jos11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuwe wagen, reeds gebreken. Wat te doen.

#1 , 25 mar 2025 10:41

Beste,

In november hebben we als zelfstandige een gloednieuwe hybride wagen gekocht.

Na amper een maand begonnen de eerste problemen al: de elektrische airco-verwarming werkte niet, ook niet via de app op afstand. We namen contact op met de dealer en werden doorgestuurd naar een andere erkende werkplaats van het merk, dichter bij huis. Daar werd ik ontvangen, maar men vroeg meteen om een nieuwe afspraak te maken. Tijdens die afspraak zijn ze 2 uur bezig geweest en volgens mij hebben ze een module vervangen, maar exact wat ze gedaan hebben, is nooit duidelijk gecommuniceerd.

Nu is er opnieuw een probleem: de wagen wilde plots niet meer starten. Na uitlezen van de wagen spreken ze nu over een defecte CMS-module of chip die vervangen moet worden. Hiervoor willen ze de wagen 2 dagen inhouden.

Mijn vraag is: is dit normaal bij een nieuwe wagen? Moet ik dit zomaar blijven aanvaarden? Zou ik niet beter kunnen aandringen op een nieuwe wagen in plaats van telkens onderdelen te laten vervangen? Dit kost me veel tijd en tast mijn vertrouwen in de kwaliteit van de wagen aan.

Kan ik juridisch gezien aandringen op een omruiling of een nieuwe wagen, zeker als de problemen blijven komen? Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Alvast bedankt voor jullie tips en advies!

Mvg

Meeboo

#2 , 25 mar 2025 14:11

Als de garage de wagen kan herstellen is er toch geen probleem?
De 2 problemen staan los van elkaar en het eerste is zo blijkt goed opgelost

Jos11
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 mar 2025 09:23

Als de garage de wagen kan herstellen is er toch geen probleem?
De 2 problemen staan los van elkaar en het eerste is zo blijkt goed opgelost
2e probleem is gekomen na eerste reparatie. Hierbij geeft de klep nog steeds problemen. Bij mij gaat het vraag of het normaal is dat ik voor een nieuwe wagen steeds naar een herstelling moet gaan. Het is de 4e afspraak en deze keer moet de wagen 2 dagen bij hun blijven.De wagen is niet eens 6 maanden oud. Is dit geen structurele gebrek aan de wagen? Of ben ik verkeerd in mijn gedachten?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”