Nieuwe keuken bij E..O

Daaanielle
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Nieuwe keuken bij E..O

#1 , 14 dec 2024 11:22

We hebben een tijdje geleden een nieuwe keuken besteld bij E..O
Na betaling van een klein voorschot komt er iemand van de firma bij ons thuis de exacte maten opmeten.
Op de volgende afspraak in de winkel kregen we dan te horen dat er 2 hoeken van onze kamer (waar de oude keuken staat) niet exact 90 graden zijn maar eentje is 90,7 en de andere 90,8 graden.
Dat zou er dus toe leiden dat de werkbladen schuin zouden lopen ten opzichte van de muur en er dus een kier van enkele cm zou ontstaan.
Om dat te voorkomen heeft men als oplossing werkbladen (die standaard 60 cm breed zijn) van 70 cm breed te bestellen zodat ze ter plaatse op de juiste maat kunnen gezaagd worden. Dit kost ons 800 Euro extra maar aangezien dit volgens hen de enige oplossing was gingen we ermee akkoord.
Wanneer de keuken dan geplaatst wordt, zie ik dat de werkman precies 10 cm over de hele lengte van ieder werkblad afgezaagd heeft.
Waarschijnlijk is er dan niet goed opgemeten geweest volgens mij en waren de hoeken van de kamer toch wel 90 graden.
We voelen ons nu uiteraard een beetje (800 Euro) bedrogen want die bredere werkbladen waren niet nodig geweest.
Uiteraard hebben we contact opgenomen met de firma maar hun antwoord is : "bij de minste twijfel over de hoeken nemen we altijd bredere werkbladen, in 99 van de 100 gevallen is dat ook nodig maar bij jullie wil het nu juist lukken dat het niet nodig was".
Wat kan ik hiertegen doen want we zouden uiteraard graag die 800 Euro terugkrijgen.

LeenW

#2 , 14 dec 2024 11:29

Factuur aangetekend protesteren en enkel het bedrag waar u het mee eens bent betalen.

Daaanielle
Topic Starter

#3 , 14 dec 2024 12:40

Factuur aangetekend protesteren en enkel het bedrag waar u het mee eens bent betalen.
Daarvoor is het te laat, tegenwoordig moet je de volledige som betaald hebben voordat ze komen leveren en dat hebben we dus ook gedaan.

Reclame

LeenW

#4 , 14 dec 2024 12:42

Daarvoor is het te laat, tegenwoordig moet je de volledige som betaald hebben voordat ze komen leveren en dat hebben we dus ook gedaan.
Dan wordt het moeilijk natuurlijk. Zelf zou ik nooit met zo'n praktijken werken, nu heb je niets meer in handen en ga je zelf moeten dagvaarden.

lukasi

#5 , 14 dec 2024 14:36

Wat een onzin heeft die keukenverkoper je wijsgemaakt.
Op 60 of 70 cm lengte een hoek afzetten van 90° of 90.8° blijft HETZELFDE !
Enigste waar rekening mee moet worden gehouden is de lengte van het blad.
Om een hoek van 90° of ( kort )91° op te zetten gaat enkel schelen in de LENGTE van het blad NOOIT in de breedte !

Daaanielle
Topic Starter

#6 , 14 dec 2024 16:34

Wat een onzin heeft die keukenverkoper je wijsgemaakt.
Op 60 of 70 cm lengte een hoek afzetten van 90° of 90.8° blijft HETZELFDE !
Enigste waar rekening mee moet worden gehouden is de lengte van het blad.
Om een hoek van 90° of ( kort )91° op te zetten gaat enkel schelen in de LENGTE van het blad NOOIT in de breedte !
Misschien ben ik onvolledig geweest met mijn uitleg; er zijn 3 werkbladen die in een U-vorm tegen de 3 muren geplaatst zijn, dus het klopt wel dat je spleten tussen de muren en het werkblad gaat krijgen indien de 2 hoeken van de kamer onderaan de 'U' groter zijn dan 90 graden maar dat blijkt dus niet het geval geweest te zijn na plaatsing. Aldus waren mijn hoeken niet groter dan 90 graden maar wel exact 90 graden. Jammer dat ik hier geen afbeelding kan toevoegen, dat zou het duidelijker maken.

lukasi

#7 , 15 dec 2024 10:30

Of die hoek nu 90° is of 99 speelt geen rol voor de breedte van het werkblad.
Het is de hoek die juist moet afgetekend en ingesteld worden.
Wiskunde 1 ste middelbaar

jef007

#8 , 15 dec 2024 12:05

lees vandaag even de krant HLN, mooi artikel over keukenbouwers

LeenW

#9 , 15 dec 2024 12:08

lees vandaag even de krant HLN, mooi artikel over keukenbouwers
Het is vandaag zondag?

jef007

#10 , 15 dec 2024 13:29

:D weekend editie kan je ook op zondag lezen

Terug naar “Consumenten Koop”