We hebben een tijdje geleden een nieuwe keuken besteld bij E..O
Na betaling van een klein voorschot komt er iemand van de firma bij ons thuis de exacte maten opmeten.
Op de volgende afspraak in de winkel kregen we dan te horen dat er 2 hoeken van onze kamer (waar de oude keuken staat) niet exact 90 graden zijn maar eentje is 90,7 en de andere 90,8 graden.
Dat zou er dus toe leiden dat de werkbladen schuin zouden lopen ten opzichte van de muur en er dus een kier van enkele cm zou ontstaan.
Om dat te voorkomen heeft men als oplossing werkbladen (die standaard 60 cm breed zijn) van 70 cm breed te bestellen zodat ze ter plaatse op de juiste maat kunnen gezaagd worden. Dit kost ons 800 Euro extra maar aangezien dit volgens hen de enige oplossing was gingen we ermee akkoord.
Wanneer de keuken dan geplaatst wordt, zie ik dat de werkman precies 10 cm over de hele lengte van ieder werkblad afgezaagd heeft.
Waarschijnlijk is er dan niet goed opgemeten geweest volgens mij en waren de hoeken van de kamer toch wel 90 graden.
We voelen ons nu uiteraard een beetje (800 Euro) bedrogen want die bredere werkbladen waren niet nodig geweest.
Uiteraard hebben we contact opgenomen met de firma maar hun antwoord is : "bij de minste twijfel over de hoeken nemen we altijd bredere werkbladen, in 99 van de 100 gevallen is dat ook nodig maar bij jullie wil het nu juist lukken dat het niet nodig was".
Wat kan ik hiertegen doen want we zouden uiteraard graag die 800 Euro terugkrijgen.