Ergens zouden ze wel een punt kunnen hebben. De automarkt is volop in beweging, dealers worden aan de lopende band buitengebonjourd en zo, en worden onafhankelijk, lees ongeveer vogelvrij.Dat is zever in pakjesBij problemen kunnen zij niet aan deze auto werken omdat hij uit het buitenland komt.
Invoerders werken met meerdere merken. De broodnodige softwareprogramma's beperken zich meer en voor één merk, ondanks het dikwijls om zo goed als identieke modellen en uitvoeringen gaat ( gewoon door b.v. via de chassisnummers toegang te verlenen, telkens voor één merk).
Ik kan me best voorstellen dat de dealers hier binnenkort niet meer met hun ge-update software "binnenkunnen" in oorspronkelijk voor een ander land bestemde auto's. En dat geldt des te meer voor de onafhankelijke "merkspecialisten" .
Dus de verkoper is verplicht een garantie te geven voor de eerste twee jaar, en nadien, dat is m.i. nog een groot vraagteken.
Hier komen gegarandeerd nog een aantal vragen over binnen afzienbare tijd.
Niet helemaal. Enkele jaren geleden op vakantie in Noorwegen stukken gehad aan mijn "Belgische" leasewagen. Bij de merkgarage aldaar moesten ze stukken laten komen vanuit Oslo omdat de merkwagens in Noorwegen normaal gezien met een ander type van dat stuk rond reden.Dat is zever in pakjesBij problemen kunnen zij niet aan deze auto werken omdat hij uit het buitenland komt.