Probleem met facturatie telecomprovider

mava105
Berichten: 22315
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Probleem met facturatie telecomprovider

#16 , 06 mei 2024 10:24


Aangetekend schrijven is geen optie want dan ben ik deze kost ook nog eens kwijt.

Ik zal straks nog eens telefoneren ( de 80 ste of 81 ste keer
En telefoneren kost niets ?

Kali
Berichten: 766

#17 , 06 mei 2024 11:24



Als je uw diensten opzegt en geen nieuwe operator neemt ben je uw nummers
toch kwijt dacht ik maar is niet meer van belang nu..

@ Iedereen: Ik heb nogmaals getelefoneerd en de dame heeft alles doorgegeven :-) :-) :-).
We leven op hoop.
In het slechtste geval kan ik zo verder doen ...dus: betalen wat ik moet betalen en een telefoontje van
15min elke maand om uit teleggen waarom ik 22€ te weinig betaal..

Het leven kan toch simpel zijn .
Ik vrees ervoor ...

Zo ging dat in mijn geval ook en dan werd alles afgesloten ...

ongelukbelaagd
Berichten: 522

#18 , 06 mei 2024 11:43

@ Inazuma:

Mijn pakket is internet en 2 GSM's
Pakket via Multi-TV is TV > facturatie via gemeenschap.
Ze zien die TV ( decoder ) aktief staan en deze wordt aan mij gefactureerd en ook nog eens via de gemeenschap.
Dus: 2 X
Aangetekend schrijven is geen optie want dan ben ik deze kost ook nog eens kwijt.
Niet -eventueel per ongeluk of door opdringerige verkoopstechnieken - voor een pakket "gekozen" met TV er bij in ? >>>> NEEN.
Ik stuurde meerdere klachten via het formulier van deze Telecom provider.
Goed idee van jou: Ik zal straks nog eens telefoneren ( de 80 ste of 81 ste keer komt het er niet meer op aan ) om hun nog eens uit te leggen over mijn betaling zodat ik niet op wanbetaling geraak want alles wordt betaald..
Vorige maand deed ik dit ook en dan sloten ze de TV lijn af....manmanman mizerie mizerie.
Een lijst opsommen met wat allemaal fout ging is onmogelijk want ze zeggen zef al " WAT een DOSSIER heeft u ".
Ik kan heel goed geloven dat je die job die je deed niet kan volhouden...da's verkorting op uw leven.

@ LYNXX:
Heeft TS al eens geïnformeerd bij andere leden van dit abonnement hoe het bij hun verloopt. En of een kopie van het MULTI TV contract opgevraagd bij de syndicus ?

Je kan het niet geloven maar het is een tijdje goed bij sommigen en ineens terug verkeerd.
De syndicus heeft al getelefoneerd en met mij er bij aan te telefoon.
Die uren dat die mens al in dat bedrijf gestoken heft " mij niet meegerekend " kan je u niet voorstellen.
Het is gewoon een uitzichtloos probleemje van hun dat ze de link niet kunnen leggen in hun facturatie met de Multi-TV.
Toen we nog niet vehuisd waren was alles OK.
Oude woning: TV - Internet en 2 GSM's
Vakantiewoning: Internet aan - 50% en TV via multi-TV
Sinds de verhuis niet meer goed te krijgen en ik vertik het van te veel te betalen omdat het probleem bij hun ligt en ik alles betaal.

@ Iedereen: bedankt al voor de input en hulp.
Had ik het allemaal geweten had ik alles stopgezet, de Multi -TV had ik al en dan nieuw abbo voor internet en de 2 GSM's maar dan was ik mijn nummers kwijt!!!!
Ik ben geen jurist maar ik wil toch even reageren.
Wat is multi-tv? Ik vind er niets van wanneer ik google.
Een oplossing van 5 jaar geleden : eigen decoder + TV-abonnement per blok vakantie-appartementen.
Wat ik vreemd vind is het volgende "Vorige maand deed ik dit ook en dan sloten ze de TV lijn af....manmanman mizerie mizerie." --> dat kan bij ons niet want dan kan niemand TV zien. Maar je MULTI TV is dan waarschijnlijk ook iets anders?

Aangetekend schrijven is geen optie want dan ben ik deze kost ook nog eens kwijt.
Dit is de énige wettelijke manier als het om betwiste facturatie gaat! En u bent niet noodzakelijk dit geld kwijt. Stuur een aangetekende zending en vraag vergoeding voor de gelede schade. Zet het aantal uren dat u al gestoken hebt om dit op te lossen + de rekening van de aangetekende zending en vraag hun hoe ze u tegemoet gaan komen.
Ik heb dit jaren geleden eens gedaan met Mobistar en we hebben dan 3 maanden gratis mogen bellen.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 06 mei 2024 13:35

Aangetekend schrijven is geen optie want dan ben ik deze kost ook nog eens kwijt.
U vraagt deze kosten uiteraard terug ...
Rechtstreeks, of verwerkt in een commerciële geste

Ik stuurde meerdere klachten via het formulier van deze Telecom provider.
En zo verdwijnen ze steeds ...

Indertijd - en zeer waarschijnlijk nog steeds - worden aangetekende klachten anders behandeld dan wat via die webformulieren binnenwaait
Dat is alsof je belt ... nutteloos eens je probleem complexer geworden is / niet opgelost geraakt

Goed idee van jou: Ik zal straks nog eens telefoneren ( de 80 ste of 81 ste keer komt het er niet meer op aan )
:shock:


Toen we nog niet vehuisd waren was alles OK.
Oude woning: TV - Internet en 2 GSM's
Vakantiewoning: Internet aan - 50% en TV via multi-TV
Heb je dat bij Telenet als "verhuis" aangevraagd ?
Want dan wordt heel je pakket verhuisd ... inclusief TV

Je moet dus ergens een opzeg van je TV dienst gedaan hebben ... is dat zo ?

Had ik het allemaal geweten had ik alles stopgezet, de Multi -TV had ik al en dan nieuw abbo voor internet en de 2 GSM's maar dan was ik mijn nummers kwijt!!!!
Kan je nog altijd doen
GSM-nummers kan je eerst laten overnemen door een concurrent

Al is er de kans dat ze je nummers niet laten gaan als er volgens hen nog rekeningen open staan ... noch een "nieuwe" internet aansluiting willen starten

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#20 , 07 mei 2024 10:43

@ mava105:
Neen telefoneren kost niets bij mij. De energie en de tijd die er al in steekt is wat anders!!!

ongelukbelaagd:
Multi-TV ga je niets van terug vinden. Ik kon dit ook niet maar is een soort abonnement voor een verblijfpark en dan volgt er 1 faktuur per maand of jaar van ....duizenden euro's.

Inazuma:
Alles werd opgezegd want heb mijn decoder moeten gaan binnengeven ( had er 2 ).

Bedankt iedereen.
Ga aangetekend schijven sturen ....is idd een goed idee eigenlijk na wat ik hier allemaal las.

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#21 , 17 mei 2024 14:05

Ik werd vdaag getelefoneerd. Bij het pakket van ons zit een decoder in zegt de medewerkster. Ik zeg...u ontvangt 2x het bedrag v d tv.
Eenmaal via mijn faktuur.
Eenmaal via de multi tv v d syndicus.
Er werd gediscutteerd en ze gooide de telefoon af.
Voila. Hier staan we nu met het aangetekend schrijven.

Dus omdat ik een decoder heb staan kunnen ze dit niet wijzigen.
Zonder decoder geen TV maar ze verkopen wel multi TV en faktureren die !!!!

ongelukbelaagd
Berichten: 522

#22 , 17 mei 2024 17:25

Ik werd vdaag getelefoneerd. Bij het pakket van ons zit een decoder in zegt de medewerkster. Ik zeg...u ontvangt 2x het bedrag v d tv.
Eenmaal via mijn faktuur.
Eenmaal via de multi tv v d syndicus.
Er werd gediscutteerd en ze gooide de telefoon af.
Voila. Hier staan we nu met het aangetekend schrijven.

Dus omdat ik een decoder heb staan kunnen ze dit niet wijzigen.
Zonder decoder geen TV maar ze verkopen wel multi TV en faktureren die !!!!
De medewerkster zegt dat bij het pakket een decoder zit.
Kijk op het contract dat u afgesloten hebt met Telenet of TV er toch niet op aangekruist staat. Indien het er niet op staat, mogen ze u dit niet aanrekenen.
Bent u al eens bij een Telenet-winkel langsgeweest? Die kunnen u misschien ook nog helpen.
Wat ik ook eens gedaan heb is aan de telefonische medewerker gevraagd om een leidinggevende te spreken daar het blijkbaar een moeilijk dossier is en dat je iemand wil spreken met meer kennis van hun producten en/of ervaring.
Of eens een dossier starten bij Test Aankoop of de Ombudsdienst?

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#23 , 18 mei 2024 00:16

Bedankt v je bericht.
Als ik tv wil bekijken...ook via de multi tv heb ik uiteraard ook een decoder nodig.

Misschien eens langs gaan in fysieke winkel kan misschien nog een optie zijn masr vrees er voor. Toch bedankt v d tip.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#24 , 18 mei 2024 07:52

Ik werd vdaag getelefoneerd. Bij het pakket van ons zit een decoder in zegt de medewerkster.
Daarmee zijn we terug bij wat ik en anderen al in het begin gezegd hebben:

U heeft een pakket mét TV ... minstens volgens Telenet

Dus teruggaan en kijken naar alle documentatie en communicatie van wat u had aan producten (al dan niet in pakket)
Wat u verhuisd heeft
Wat en hoe er precies opgezegd is
En wat er dan overblijft of moest overblijven


Optie is je telefoon nummers overzetten naar andere provider
Vervolgens alles opzeggen en kijken wat er gebeurd ...


Of nieuw nummer beginnen bij andere provider, en vervolgens alles opzeggen bij TN

rico123
Topic Starter
Berichten: 187

#25 , 18 mei 2024 11:45

Ik werd vdaag getelefoneerd. Bij het pakket van ons zit een decoder in zegt de medewerkster.
Daarmee zijn we terug bij wat ik en anderen al in het begin gezegd hebben:

U heeft een pakket mét TV ... minstens volgens Telenet

Dus teruggaan en kijken naar alle documentatie en communicatie van wat u had aan producten (al dan niet in pakket)
Wat u verhuisd heeft
Wat en hoe er precies opgezegd is
En wat er dan overblijft of moest overblijven


Optie is je telefoon nummers overzetten naar andere provider
Vervolgens alles opzeggen en kijken wat er gebeurd ...


Of nieuw nummer beginnen bij andere provider, en vervolgens alles opzeggen bij TN
Ik heb gevraagd en besteld een pakket zonder TV.
Tv is via multi TV
Het probleem is dat ze het ginder niet kunnen linken.
Dus: Ik ga weg bij hun en neem enkel de TV via multi TV en internet ( zonder een pack ) en zo zal het opgelost geraken.

Toen we dit huis als tweede verblijf hadden werkte het wel omdat we 2 decoders hadden toen.
Nu verhuisd en 1 decoder nog dewelke niet uit het pakket gehaald of ontkoppeld worden.
Prutsbedrijf is het.
Ik betaal mijn faktuur zonder de TV en telefoneer dan of ze dit bedrag kunnen krediteren. Doen ze ook.
Dit lukt welmaar het effectief in orde brengen lukt niet in hun systeem.

Terug naar “Consumenten Koop”