Wij hebben vorig jaar een bmw touring gekocht die we zien staan hadden op internet. We komen bij de garage aan en hij vertelde ons dat hij de bmw verkoopt in naam van een goede klant. De auto moest nog naar de autocontrole en vertelde ons dat de schokdempers versleten waren en dat er 500 euro bij kwam voor deze te steken alsook om naar de keuring te rijden.
We dachten ok geen probleem zolang de auto maar volledig in orde is. We kopen deze wagen en gaan deze halen controlevrij. Een dag later blijkt de turbo kapot te zijn. Mijn man gaat kijken of die nieuwe schokdempers er wel opsteken en wat blijkt er staan oude schokdempers op. Ik heb gebeld met de garagist en moest na het verlengd weekend terug bellen. Mijn man rijdt maandag naar de garage om alles uit te klaren en hij geeft toe dat de turbo kapot is en er geen nieuwe schokdempers opstaan. Als mijn man niets van auto's kende dan werd er niets gedaan aan de schokdempers en hadden wij 500 euro teveel betaald.
De garage hoort bij de vorige eigenares of ze mee de helft van de turbo wilde betalen omdat dit eigenlijk een verborgen gebrek is. Mijn man moest zelf rijden om die turbo te gaan halen en kreeg een cheque mee van de garagist. Turbo werd eerst volledig betaald door de garage. Bij het inleveren van de oude turbo zouden wij de helft hiervan betalen een goei 350 euro. De oude turbo bleef een tijdje bij ons liggen daar het een eindje rijden was naar de garage.
Nadien stuurt hij een fatuur voor de helft van de kosten van de turbo te betalen. Ik heb met een aangetekend schrijven gereageerd dat hij die 500 euro moest gebruiken van de schokdempers voor de factuur van de turbo. Wij voelden ons bedrogen door de handelaar voor die schokdempers. Hij laat het er niet bij en wilt toch dat wij die factuur alsnog te betalen en dat hij de nieuwe schokdempers gaat steken.
Mijn man en ik willen niet dat hij nog aan de auto sleutelt en dat het een nul operatie wordt met ons teveel betaalde bedrag. Er werd niets op papier gezet omdat wij de handelaar vertrouwde. Alles werd mondeling gedaan.
Nu gaat dit voor het gerecht komen en wil ik het zelf gaan verdedigen wat denken jullie dat onze rechen zijn. Waar is hij met die 500 euro gebleven. Wij hebben toen met de eigenares proberen te bellen maar bleek opeens geen telfeoonnummer meer te hebben.
Heel veel bedankt