Telenet factuur

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Telenet factuur

#1 , 18 jul 2023 14:00

Hoe kan men zich verdedigen als Telenet op een factuur die moet betaald zijn tegen 25/07/2023 op 17/07/2023 een "herinneringskost" van 10€ aanrekent. Hun kanalen daarvoor (website 'mijn telenet' , 'klantenservice' en WhatsApp) zijn niet bereikbaar.

LYNX XX
Berichten: 2558
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jul 2023 14:57

€ 10.00 niet betalen en melden per mail of liever per telefoon klantendienst 015/666666

p.s. problemen rond mijn telenet en dergelijke zijn reeds geruime tijd gestoord.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jul 2023 15:00

€ 10.00 niet betalen en melden per mail of liever per telefoon klantendienst 015/666666

p.s. problemen rond mijn telenet en dergelijke zijn reeds geruime tijd gestoord.
Heb zonet toch een bericht in WhatsApp kunnen posten, en wacht nu op antwoord.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 18 jul 2023 16:54

Zeker dat de herinneringskost voor die maand is, en niet voor een vorige maand ?

LYNX XX
Berichten: 2558
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 jul 2023 17:34

Zeker dat de herinneringskost voor die maand is, en niet voor een vorige maand ?
@Inazuma : correct
Inderdaad TS zeker eerst nakijken en uw vorige betaling controleren of laattijdig of niet.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jul 2023 17:41

Zeker dat de herinneringskost voor die maand is, en niet voor een vorige maand ?
Heb ik nagezien, en staat zelfs op de aanrekening. Alles is betaald tot 10/07/2023. De aanrekening is ook veel later gekomen dan gewoonlijk. Meestal is dat kort na de tiende van de maand. Nu zijn we 18 juli, en moet betaald zijn tegen de 25 juli. Zou men echt op 18 juli een "herinnering" kunnen aanrekenen voor een bedrag dat op 10 juli betaald is? Zonder enig aandringen overigens. Heb dus voordien géén enkele herinnering ontvangen, terwijl in hun uitleg staat dat eerste herinnering gratis is.

Inazuma
Berichten: 9808
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 19 jul 2023 12:43

In elk geval aantoonbaar schriftelijk protesteren, via één van de officiëel aangegeven manieren om klantendienst te contacteren

(Als Whatsapp dat tegenwoordig is, ok)
Ideaal aangetekend, maar dat kost bijna zoveel als de extra aanrekening ...

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 jul 2023 16:07

Heb contact gehad met Telenet, en blijkt dat mij rekening van juni pas op 3 juli werd betaald wegens foutje van de bank. Ik had wel degelijk 24 juni aangegeven als betaaldatum. De eerste (gratis) herinnering zou al op 25 juni verzonden zijn, maar dat is altijd zo omdat ik voor betaling steeds de laatste dag invul. Nu blijkt de 10€ extra op mijn rekening van deze maand een "boete" te zijn voor laattijdige betaling. Die zijn daar héél hardvochtig in en totaal niet voor rede vatbaar. Is dat juridisch wel OK dat men zo met klanten omgaat? Heb in de 20 jaar als trouwe klant totaal geen verleden als "wanbetaler".

Thomas_A
Berichten: 2401
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 jul 2023 18:02

Heb contact gehad met Telenet, en blijkt dat mij rekening van juni pas op 3 juli werd betaald wegens foutje van de bank. Ik had wel degelijk 24 juni aangegeven als betaaldatum. De eerste (gratis) herinnering zou al op 25 juni verzonden zijn, maar dat is altijd zo omdat ik voor betaling steeds de laatste dag invul.
Nog nooit zoiets gehad dat er niet op de gevraagde datum betaald werd. Dat loopt volledig automatisch, is niet zomaar een manuele fout die de bank kan kan maken.

Ik zou zeggen stop alvast met betaaldata zo in te stellen dat u elke keer een herinnering krijgt en deze daardoor negeert. Of gebruik een vaste opdracht. Je kan dan nog steeds de factuur controleren.

Mensen maken het zichzelf toch vaak moeilijker dan nodig.

Jo23
Berichten: 386
Juridisch actief: Nee

#10 , 19 jul 2023 19:41

U kan overigens best eens objectief nagaan bij welke provider u best klant wordt. Telenet heeft volgens een bericht in De Tijd 50.000 klanten verloren aan de concurrentie op 9 maanden tijd. Dat is geen toeval als je leest wat er allemaal fout loopt. De vrije markt economie werkt op basis van "tevreden klanten blijven en ontevreden klanten gaan elders aankloppen..."

Overstappen is heel makkelijk: Met Easy Switch kunnen vaste diensten (internet, telefonie en tv) automatisch van de ene naar de andere operator worden overgezet. En je telefoonnummer kan je gewoon behouden bij de nieuwe provider (die je wel op tijd betaalt maar vaak is het daar een stuk goedkoper dan bij Telenet).

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 23527.html
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230504_97005629
https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... et-tv-durf

LYNX XX
Berichten: 2558
Juridisch actief: Nee

#11 , 20 jul 2023 11:03

#9 Thomas_A

TS heeft zeker een computer, waarom gebruikt hij niet internetbankieren ? Kan zelf zijn betalingen beheren en inbrengen met een correcte uitvoeringsdatum. Deze verrichtingen zijn steeds correct door de bank.
Kan ook een domiciliëring aanvragen, dan is hij steeds in orde.
Een doorlopende opdracht : hangt ervan af of hij maandelijks een vast of veranderlijk bedrag moet betalen.

Men kan zelf veel problemen voorkomen.

#8 Bisbro
Foutje van de bank, dan moet u die € 10.00 verhalen op de bank, contacteer uw kantoordirecteur.
Ook moet ik uit eigen ervaring vaststellen dat de klantendienst Mechelen niet zo hardvochtig is als u laat uitschijnen. Met hoffelijkheid en rede en tact kan men veel bereiken.

Wijs er wel op dat Telenet al maanden grote IT problemen kent, en het personeel er ook onder zal lijden door extra werkdruk en ... Weet wel is geen excuus maar een probleem voor de directie en verantwoordelijken.

Jo23
Berichten: 386
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 jul 2023 11:51

#11 Lynx XX

De klantendienst bij Telenet wordt uitbesteed aan call centra en ik ken veel mensen die problemen hadden en niet tevreden waren met de service van dit bedrijf. Dat is net een van de redenen dat klanten massaal overstappen naar de concurrentie.
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 23527.html
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230504_97005629

Uiteraard moeten facturen op tijd worden betaald maar enige soepelheid mag ook als je een trouwe klant bent (bij een eenmalige fout). Het enige waar dergelijke oligopolie aanbieders naar luisteren is als je laat horen dat je naar een andere aanbieder zal overstappen. Voor de rest ben je een nummer die ze graag in de wacht zetten als je een probleem hebt en waar ze niet van wakker liggen.

Vergelijk op gespecialiseerde sites eens wat best past voor uw profiel, betaal die € 10.00 boete en bespaar vanaf nu elke maand een veelvoud. Veel consumenten beseffen niet dat een overstap naar een andere provider, een andere bank enz. honderden euro's per jaar opbrengt.

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... et-tv-durf
https://www.mijntelco.be/


LYNX XX
Berichten: 2558
Juridisch actief: Nee

#14 , 20 jul 2023 12:26

#11 Lynx XX

De klantendienst bij Telenet wordt uitbesteed aan call centra en ik ken veel mensen die problemen hadden en niet tevreden waren met de service van dit bedrijf. Dat is net een van de redenen dat klanten massaal overstappen naar de concurrentie.
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 23527.html
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230504_97005629

Uiteraard moeten facturen op tijd worden betaald maar enige soepelheid mag ook als je een trouwe klant bent (bij een eenmalige fout). Het enige waar dergelijke oligopolie aanbieders naar luisteren is als je laat horen dat je naar een andere aanbieder zal overstappen. Voor de rest ben je een nummer die ze graag in de wacht zetten als je een probleem hebt en waar ze niet van wakker liggen.

Vergelijk op gespecialiseerde sites eens wat best past voor uw profiel, betaal die € 10.00 boete en bespaar vanaf nu elke maand een veelvoud. Veel consumenten beseffen niet dat een overstap naar een andere provider, een andere bank enz. honderden euro's per jaar opbrengt.

https://economie.fgov.be/nl/themas/onli ... et-tv-durf
https://www.mijntelco.be/
Beste Jo23

Ik volg uw reactie zeker.
Maar het handelt hier om € 10.00 voor laattijdige betaling schuld volgens TS bij de bank.
Dit was de topic.

Natuurlijk moeten mensen de markt afschuimen naar betere condities en gebruik.
Ieder is daar vrij in.
Ook ikzelf heb al eens problemen met Telenet en mijn eigen leek zijn in de moderne snufjes. Steeds heb ik tot voldoening een oplossing gekregen en zeker goede begeleiding bij instelling GSM/smartphone....

Maar zoals ik zelf al aangaf ik contacteer Mechelen tel. 015/666666 en niet de 080066046 080066350 nummers.

Wat ik wel weet dat Telenet zowels als zijn mastodont tegenhanger zeer duur worden zonder verbetering van kwaliteit.
Maar of het gras groener is aan de overkant ? Vele providers hangen immers samen of af van beide grootspelers.

Drone
Berichten: 3039
Locatie: st-niklaas

#15 , 21 jul 2023 07:45

er is nog altijd de mogelijkheid van de ombudsman voor telecomunnicatie, is gratis :)

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/

Terug naar “Consumenten Koop”