Ondertekenen offerte

D_Danny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ondertekenen offerte

#1 , 23 sep 2022 10:28

Goeiedag.

Vandaag kwam er een dakwerker langs voor een opgave van een offerte. Het is de bedoeling om een aantal werken te laten combineren en hiervoor een aanvraag in te dienen voor de nieuwe verbouwlening van de overheid. Dit heb ik ook zo duidelijk gecommuniceerd. Na het opstellen van de offerte vroeg hij om deze te ondertekenen en zo stom als ik was heb ik dat ook gedaan waar ik wel dadelijk spijt van kreeg want waarom moet een offerte ondertekend worden? In de hoofding staat de keuze van prijsopgave en prijsovereenkomst maar geen van beiden zijn aangevinkt.
Kan ik hier problemen mee krijgen? Ik voel me er in geen geval comfortabel bij. Ik ben wel degelijk geïnteresseerd in de werken maar alles hangt af van die lening van de overheid.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 23 sep 2022 10:39

U heeft de offerte bij uw thuis gekregen, en daar ondertekend?

D_Danny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2022 10:52

U heeft de offerte bij uw thuis gekregen, en daar ondertekend?
Ja klopt.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 26 sep 2022 13:32

U heeft 14 dagen bedenktijd waarbinnen u de offerte kostenloos kunt annuleren, zonder opgaaf van reden.

D_Danny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 sep 2022 20:26

Als ik daar op Google kan ik inderdaad wel vinden dat dat in Nederland zo is maar op Belgische websites lijkt een handtekening toch definitief te zijn tenzij boete of schadeloosstelling van de verkoper. Aangezien de aannemer in mijn geval pas de materialen zou bestellen na mijn bevestiging zou die dus nog geen schade kunnen hebben. Maar de vraag is, hoe eerlijk is die daarin? Dat staat niet op papier. Er staat wel bij uitvoeringsdatum "na oproep klant".

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 30 sep 2022 23:11

Meestal worden offertes niet ondertekend bij u thuis in België, net omwille van die reden: dan is het bindend.
Het herroepingsrecht in België en Nederland (en bij uitbreiding de ganse EU) is gelijkgetrokken.

Terug naar “Consumenten Koop”