Plots tv internet op mijn naam

Schaevertje
Topic Starter
Berichten: 68

Plots tv internet op mijn naam

#1 , 22 mei 2022 03:57

Hallo.
Al vele jaren ben ik trouwe klant bij een provider van GSM abonnementen, tv en internet. Mijn GSM abonnement al sinds 15 jaar ongeveer.
In 2020 heb ik tv en internet opgezegd wegens te gaan samen wonen en de huisgenoot al jaren bij een andere provider zat.

En nu komt het! Dikke 2 weken geleden kreeg ik zoals gewoonlijk via sms het bericht dat mijn volgende factuur beschikbaar was. Echter het bedrag dat in de sms stond was veel hoger dan gewoonlijk.
Na kijken naar de detail factuur via de website zag ik dat sinds 13/04/2022 er tv en internet op mijn naam geactiveerd was, wat ik absoluut niet aangevraagd heb.
Na telefonisch contact dat ook wat moeizaam liep bleek er tv en internet op mijn vorig adres geactiveerd te zijn. Ik hun duidelijk gemaakt dat ik enkel en alleen mijn GSM abonnement heb en GEEN aanvraag gedaan voor tv of internet.
Men zou een dossier geopend hebben en mij binnen 2 werkdagen terug contacteren. Dit was op 07/05/2022.

Tot op heden niks meer gehoord en het bedrag staat nog altijd open. Ik heb wel via overschrijving het exacte bedrag van enkel mijn GSM abonnement betaald op 11/05/2022.
Ik zou nu nog eens kunnen gaan bellen met de klantendienst maar mijn voorgevoel zegt dat het verloren tijd gaat zijn. Dus ik wil nu een aangetekende brief naar de provider sturen. Vraag mij alleen af of ik hem goed geformuleerd heb :D
Mijn naam
Mijn adres
Mijn adres
België
GSM nummer

Naam provider
Adres
Adres
België

Adres, 22/05/2022


Klantennummer: xxx
Factuurnummer: xxx


Geachte heer of mevrouw,

Op 07/05/2022 had ik telefonisch contact met uw diensten omtrent de openstaande factuur van xxx euro.

Er zou een dossier geopend zijn omtrent de gedeeltelijke betwisting van de factuur waar ik tot op heden nog geen bericht van ontvangen heb. Het bovenstaande bedrag staat dus nog steeds open.

Deze vordering betwist ik omtrent de aanvraag “Internet en tv”

Er zou op datum van 13/04/2022 een activatie, onder mijn naam, van de diensten internet en tv uitgevoerd zijn op een adres waar ik al 2 jaar niet meer woonachtig ben.

Ik heb op geen enkel moment hiervoor een aanvraag gedaan, noch een contract ondertekend. Zie hieronder de printscreen uit betreffende factuur.



Kan u mij de bewijzen leveren dat ik voor bovenstaande dienst een aanvraag en een contract ondertekend heb?
Indien niet wens ik zo snel mogelijk een correctie van de bovenstaande factuur en onmiddellijke stopzetting van de diensten “Internet en TV”.

Voor alle duidelijkheid, er is geen betwisting omtrent het “naam abonnement” abonnement onder GSM nummer “0xxx/xx.xx.xx” en wil ik hierbij uitdrukkelijk benadrukken ik ook geen stopzetting wens van het “xxx” abonnement. Het openstaande bedrag van xx euro is op datum van 11/05/2022 overgeschreven.


Ik wil nog benadrukken dat indien u mij geen contract kan tonen dat mijn naam en handtekening bevat, dat u bovenstaande diensten en bijbehorende kosten ook niet op mij kan verhalen.

Gelieve mij zo snel mogelijk na datum van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie omtrent bovenstaande beëindigd.

Dit schrijven wordt u gericht onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis.

Met vriendelijke groet,

Mijn naam

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 mei 2022 09:09

Hoe, op welke wijze, heb je in 2020 uw TV en internet abo opgezegd? Mondelings, via sms, per aangetekende brief? Heb je hier ooit een bewijs van gehad?

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2022 09:30

#2 Als TS hier sinds 2020 geen facturen meer van krijgt is dat een overbodige vraag.

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 22 mei 2022 12:19

Schrijf erbij: … niet meer woonachtig ben en opgezegd werden op dd/mm/yy. Sinds de opzegging werd correct nog enkel het gsm abonnement dat ik behield gefactureerd.

Als ze incasso inschakelen de ombudsman telecom inschakelen: die vragen bewijs dat je klacht niet behandeld werd (wat je hebt met je AS) en zullen adekwaat reageren.

Schaevertje
Topic Starter
Berichten: 68

#5 , 22 mei 2022 13:08

Tv en internet op vorige adres zijn in 2020 stopgezet door modem en decoder binnen te brengen en nadien nog via klantendienst bevestigd dat alles was stopgezet.
De huidige factuur opeens tv en internet, en activatiekosten, en dat op mijn vorige adres...

Alvast bedankt voor de reacties.

iota
Berichten: 830

#6 , 22 mei 2022 14:32

Exact hetzelfde meegemaakt. Na verhuis telecomrekeningen voor nieuw én vorig huis. Wij dachten eerst dat we mee betaalden voor de kopers van ons vorige huis, maar nee. Die mensen kregen ook een factuur, die ze netjes betaalden.
Toen er ondanks aangetekende brieven, opsturen van bewijzen, enz. toch dubbele facturen bleven binnenkomen, lieten we weten enkel nog voor ons nieuwe adres te betalen en voegden de daad bij het woord. Waarop we prompt werden afgesloten op het nieuwe adres - waarvoor we dus betaalden! Blijkbaar wisten ze dus maar al te goed dat we niet op het vorige adres woonden...

Ombudsman ingeschakeld. Die kwam met de volgende oplossing: wij moesten eerst alle ten onrechte aangerekende facturen betalen (ondertussen een maand of 9!) en zouden vervolgens worden terugbetaald. Dat gebeurde ook, minus alle ten onrechte aangerekende aanmaningskosten. Die hielden ze van het bedrag af. Volgens de ombudsman moesten we ons daar maar bij neerleggen.

Sianna
Berichten: 156

#7 , 22 mei 2022 16:20

Aangetekend schrijven sturen, blijven bellen & ondertussen hun twitter en facebook contacteren. Hier was het na een maand of 3 opgelost. Ik betaalde wat correct was, wat incorrect was betaalde ik niet.

Kali
Berichten: 762

#8 , 22 mei 2022 18:02

Als het de provider beginnende met een T is; ik ben al 5 maand op correcte facturen aan het wachten, al 20 telefoons, 5 case nummers, 10 mails, en 2 aangetekende brieven…

En nog steeds geen correcte facturen 🙄🙄🙄

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 22 mei 2022 18:40

je ontwerp AS is grotendeels OK, maar niet chronologisch


Begin na aanhef met
"Betwisting factuurnummer ....... voor een bedrag van xx,yy €"

Dan waarom je betwist
(onterechte activatie)

Dan wat u reeds gedaan hebt om dat proberen op te lossen, zonder succes, nooit teruggebeld

Het openstaande bedrag van xx euro is op datum van 11/05/2022 overgeschreven.
Vul aan dat dit het bedrag is voor uw GSM abo
Want zal waarschijnlijk niet het ganse openstaande bedrag zijn ...


Bij uw
Deze vordering betwist ik omtrent de aanvraag “Internet en tv”
ontbreekt duidelijk een deel vd zin


Verzend aangetekend mét bericht van aflevering - kost je prijs van een postzegel meer

Terug naar “Consumenten Koop”