verloren pakje 2dehands

kobevdb
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verloren pakje 2dehands

#1 , 09 feb 2022 22:21

Mijn pakje dat ik op 2dehands had besteld is verloren geraakt. Ik had €5,7 extra betaald voor tracked shipping en toch is het pakje verloren geraakt. De verkoper beweert dat ik een pakjesverzekering had moeten nemen en hij dus mij het verloren pakketje niet moet terugbetalen. Is dit correct, of hoor ik mijn geld nog terug te krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto

#2 , 10 feb 2022 09:52

Ik denk dat het in principe van de afspraken afhangt die je gemaakt had met de verkoper (traceerbaar in jouw geval). Als de zending op jouw kosten was, is die ook op jouw risico gebeurd. Maar aangezien de verkoper zelf voor de zending gezorgd heeft moet hij nu zeker een oplossing gaan zoeken met de koerier aan de hand van de desbetreffende voorwaarden die ik uiteraard niet ken. Komt de koerier niet tussen in het geval van verloren pakjes?

Blaatpraat

#3 , 10 feb 2022 14:40

Als de afzender een professionele verkoper is: probleem van de verkoper.
Als de afzender een particuliere verkoper is en er zijn geen afspraken gemaakt dat het risico voor de koper is (dit mocht gerust een zinnetje bij het product zijn): probleem van de verkoper

Enkel als het een particuliere verkoper is, die duidelijk op voorhand gemeld had dat verzending op risico koper is, is het uw probleem.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”