Levertermijn wagen

Vais
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Levertermijn wagen

#1 , 26 feb 2021 17:42

Wij hebben een tijdje geleden een nieuwe wagen besteld. Echter staat er op de bestelbon een leveringstermijn van +- 6 weken. Echter zijn we reeds 8 weken verder en heb ik nog steeds geen wagen alsook geen reactie gekregen van de verkoper.

Ik had ergens gelezen dat de verkoper 25% mag bij rekenen bij de oorspronkelijke leveringstermijn, klopt dit? Maar ik heb nog geen reactie gekregen met een nieuwe datum, loopt deze nu al omdat de termijn van 6 weken reeds is overschreden?

Wat zijn nu mijn rechten? Moet ik nu een aangetekend schrijven versturen of eerst nog even een vriendelijke mail sturen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 26 feb 2021 18:54

Staan er geen algemene voorwaarden op de bestelbon?
Die 25% extra levertermijn moet expliciet vermeld staan in de voorwaarden die jij ondertekend hebt.

Vais
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 feb 2021 19:30

Dat staat niet opgenomen, om eerlijk te zijn zitten er zelfs geen algemene voorwaarden bij de bestelbon... Ik vind ze ook niet op de website. De auto is gekocht bij een garage die wagens invoert en dus niet bij officiële merkgarage.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3795

#4 , 26 feb 2021 23:39

Wat is het doel dat u wenst te bekomen?
Uw auto nog krijgen (lees als: een update van de leverdatum), een korting onderhandelen, de aankoop annuleren, of nog iets anders?

Vais
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2021 09:07

Ik zou de verkoper eerst nog een kans willen geven met een nieuwe datum, maar dan wel max 25%. Als dat niet lukt zou ik de aankoop willen annuleren.

Dat lijkt me een bilijk voorstel.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 feb 2021 11:19

En ga je mogelijks bij een andere leverancier minstens even lang zoniet nog langer moeten wachten

Vais
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 feb 2021 13:21

Dat kan goed zijn maar contracten zijn er om na te leven. Als men afspraken niet kan nakomen dan wekt dit bij mij geen vertrouwen om eerlijk te zijn. Het is ook niet dat ik geen kansen geef aan de verkoper, ik wil gewoon weten wat mijn mogelijkheden/rechten zijn als koper.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 28 feb 2021 09:33

Ik zou de verkoper eerst nog een kans willen geven met een nieuwe datum, maar dan wel max 25%. Als dat niet lukt zou ik de aankoop willen annuleren.
Dat is toch de wettelijke regeling ?
Normaal op verkoopscontract ...

Als de verkoper u correct op de hoogte gebracht heeft van het uitstel van levering.

Vais
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 feb 2021 19:35

Wel dat is juist het probleem momenteel. Ik ben tot op heden niet op de hoogte gebracht. Na het verstrijken van de termijn kreeg ik een vaag antwoord dat de wagen op komst is maar zonder echte termijn.

Mijn vraag is nu wat de mogelijkheden zijn? Er staat ook geen specifieke datum vermeld enkel een indicatie dat maakt het niet gemakkelijk.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 28 feb 2021 19:50

De auto is gekocht bij een garage die wagens invoert en dus niet bij officiële merkgarage.
Dat kan je voorhebben met louche garages en verkopers. Waarom geen merkgarage?

Terug naar “Consumenten Koop”