We zijn een huis aan het bouwen en hebben hiervoor zoals wettelijk voorzien een veiligheidscoordinator aangesteld.
Deze heeft een offerte opgemaakt waarin een aantal werkbezoeken vermeld staan en de opmaak van een postinterventiedossier. Het totale bedrag is volgens de offerte te betalen on 2 delen. Het eerste deel bij aanvang werken (dit deel is reeds voldaan) en het resterende saldo bij aflevering van het postinterventiedossier.
De woning is momenteel in afwerkingsfase en zou tegen de zomer afgewerkt moeten zijn. Er dienen nog een aantal zaken in orde gebracht te worden omdat de uitvoering hiervan opgenomen dient te worden in het postinterventiedossier. Als gevolg hiervan kan het pid nog niet opgesteld worden. De werken hebben dus vertraging opgelopen.
We ontvingen een aantal maanden geleden het slotfactuur van onze vc. Hierop hebben we deze gecontracteerd om te verduidelijken dat volgens de offerte het openstaande saldo dient voldaan te worden bij aflevering van het pid. We hebben ook duidelijk gemaakt dat we alle gegevens die nodig zijn voor de opmaak vh pid zo spoedig mogelijk nadat de nodige werken zijn uitgevoerd zullen bezorgen en dat we dan graag de factuur zullen voldoen. Dit kan ook aangetoond worden op mail. Ze hadden als tegenvoorstel gedaan om een gedeelte van de factuur te betalen maar hierop zijn we niet ingegaan uit schrik dat dit als aanvaarding van de factuur zou gebruikt worden.
Vandaag hebben we een aangetekend schrijven ontvangen van hun advocaat waarin hij ons ingebreke stelt voor niet betaling van eerder vermelde factuur (het restsaldo) dus.
We gaan contact opnemen met hun advocaat en de situatie nog eens uitleggen maar wat zou volgens jullie mening de volgende stappen die we kunnen nemen? Is het bijvoorbeeld mogelijk de overeenkomst op te zeggen omwille van vertrouwensbreuk?
We willen niet betalen voor diensten die nog niet geleverd zijn maar langs de andere kant willen we dit ook niet groter maken dan het is.