Auto verkocht teruggedraaide km

MikeW204
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Auto verkocht teruggedraaide km

#1 , 09 feb 2021 13:28

Beste

Ik heb recent een auto verkocht als particulier zijnde aan een andere particulier. De wagen was volledig in orde, blanco keuring, carpass etc. De koper heeft na het kopen de auto laten uitlezen en blijkbaar staan er 100 000 km meer op dan wat de teller aangeeft. Ik wist dit zelf ook niet. Heb de wagen gekocht bij een garage die de wagen van een particulier had gekocht die deze uit duitsland heeft ingevoerd. Dus sinds de invoering zijn alle km standen bij gehouden. Kan ik hiervoor aansprakelijk gesteld worden dat ik de wagen heb verkocht met verkeerde km stand?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 09 feb 2021 14:28

U bent gedekt door de car-pass , die een officieel document is , gevalideerd door de auto inspectie .
https://www.car-pass.be/nl/verkopen#popup-form
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

pouly

#3 , 09 feb 2021 14:32

U zal toch ook nog de factuur van aankoop hebben. U kocht de auto van een garage dus op de factuur zal de kilometerstand staan. U heb tevens een car- pass. Er valt u dus niets te verwijten.

Reclame

MikeW204
Topic Starter

#4 , 09 feb 2021 14:40

Ja heb de aankoopfactuur nog waar de kmstand opstaat. Ook alle onderhouds en herstellingsfacturen waar telkens de km stand opstaat.

Terug naar “Consumenten Koop”