garantie 3

peterhaex
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

garantie 3

#1 , 08 jan 2021 10:26

Ik kocht een dure koelkast bij een verkooppunt van Beko. Buiten de wettelijke garantie van 2 jaar sloot ik een bijkomde garantie van 3 jaar af (120 euro) bij dat verkooppunt.
De koelkast is na 3 jaar defect. Het verkooppunt bestaat intussen niet meer. De koelkast werd hersteld door de verdeler van de streek, wiens producten bij het verkooppunt werden verkocht. Volgens de verdeler voor de streek heb ik echter geen recht op de garantie. Ik het nochtans een document van die garantie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 08 jan 2021 11:03

contact opnemen met de hoofdzetel;

https://asogem.be/contacteer-ons

lokaal verkooppunt dat sluit wilt niet zeggen dat garantie niet meer geldig is nationaal

peterhaex
Topic Starter

#3 , 08 jan 2021 12:04

bij de hoofdzetel zeggen ze dat op zulk soort koelkasten geen extra garantie kan gegeven worden, maar bij het lokaal verkooppunt heb ik bij aankoop wel een extra garantie van 3 jaar betaald. Deze garantie is ook vermeld op de aankoopfactuur.

Reclame

Drone

#4 , 08 jan 2021 12:31

bij de hoofdzetel zeggen ze dat op zulk soort koelkasten geen extra garantie kan gegeven worden, maar bij het lokaal verkooppunt heb ik bij aankoop wel een extra garantie van 3 jaar betaald. Deze garantie is ook vermeld op de aankoopfactuur.
overeenkomst met het toen lokale verkooppunt is wat telt, als die een fout hebben gemaakt is dat niet u probleem, u heeft een bindende overeenkomst.

Thomas Morus

#5 , 08 jan 2021 12:38

Als die bijkomende waarborg een initiatief was van die lokale winkel die niet meer bestaat dan is enkel het verdwenen verkooppunt aansprakelijk (die loopt nog xx jaren na stopzetting activiteit)
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Consumenten Koop”