Betalingen fitness / opzeg

_lsta
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betalingen fitness / opzeg

#1 , 05 jan 2021 13:34

Geachte,

Vorig jaar ben ik lid geworden van een fitness club die nu ondanks hun sluiting betalingen blijft doorvoeren via domiciliëring.
Ze zeggen zelf in al hun communicatie dat ze geen vergoeding zullen aanbieden en stellen zich vooral voor als slachtoffer van 'overmacht' en dat in hun voorwaarden staat dat er geen vergoeding moet worden voorzien in het geval van overmacht.
Het klopt dat dit hierin staat, alleen lijkt me dit tegen de wet ?

Ook heb ik bij het nakijken van het concract gezien dat ik niet akkoord ben gegaan met de algemene voorwaarden (dus het aanduiden van het akkoord vakje).

Wat zijn mijn opties? Het gaat om 50 euro per maand inclusief persoonlijke coaching.

Met Vriendelijke Groet,
Alexandre

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 05 jan 2021 22:30

Lijkt mij geen overmacht.
Overmacht is iets dat voldoet aan de volgende 3 punten:
1. een onvoorziene omstandigheid
2. die buiten de controle van de partij die moet uitvoeren ligt
3. en die de nakoming van de verbintenis geheel onmogelijk maakt.

Punt 1: het was al lang voor de sluiting van de sportcentra duidelijk dat ze wellicht opnieuw moesten sluiten.

Maar: stel nu dat het effectief wel overmacht is, dan nog moeten ze je terugbetalen.
Enkel heb jij dan geen recht om een schadevergoeding omwille van het geleden verlies.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”