Product foutief geleverd, is levering verplicht of geld terug ook toegestaan

Nieuwsgierigeman
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

Product foutief geleverd, is levering verplicht of geld terug ook toegestaan

#1 , 14 mei 2020 10:39

Beste mensen op het forum,

Ik heb een tijdje terug bij een aanbieding een hele reeks producten gekocht, nu is 1 van de producten, die nogal behoorlijk essentieel is niet geleverd.
Ik heb namelijk elektrisch gereedschap gekocht en had hier 2 accu's bij besteld en 1 oplader voor de accu's.
Nu zijn mij 2 opladers geleverd en maar 1 accu maar dat schiet met werken niet op, aangezien ik de boor, decoupeerzaag, en schuurmachine wel al getest heb om te kijken of deze werkten.
In de factuur staat wel alles goed en die factuur heb ik ook.

Nu heeft de webshop deze accu's niet meer ter beschikking echter zijn deze wel nog gewoon te koop bij andere webshops. Echter is een oplader vele malen goedkoper dan een accu, terwijl ik de accu bij de webshop tijdens de aanbieding voor 30€ heb gekocht, zijn deze nu in belgie voor zo'n 63€ a 75€ te krijgen na al flink wat zoeken. Dit is een webshop die veel dagaanbiedingen doet.
Dus als ik mijn geld terugkrijg moet ik dus 33€ extra betalen voor een extra accu. (een oplader kost iets van 20€ nieuw en denk ook niet dat ik hem makkelijk verkocht krijg, onbekend merk)

Hierbij heb ik 2 vragen,
Sta ik in mijn wettelijke recht als ik vraag dat ze toch een tweede accu opsturen, aangezien deze elders nog gewoon verkrijgbaar is en ik in de verkoopovereenkomst (factuur) er 30€ voor betaald heb?
Zou ik de gehele koop nog kunnen ontbinden? veranderd dat als ze weigeren een accu op te sturen? (was me al aan het ergeren omdat een week na betaling ze ermee aankwamen zetten dat opeens een ander product niet meer leverbaar was, maar ze hadden me de factuur nog niet willen geven en de bestelling nog niet verzonden).

Mocht iemand antwoorden hierop hebben dan zou ik dat zeer op prijs stellen, des te meer met een verwijzing naar een (wets)artikel.
Verder wil ik men ook vragen niet van het topic (de vragen) af te wijken alstublieft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nieuwsgierigeman
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2020 14:46

Ben nog steeds benieuwd of iemand weet hoe dit wettelijk in elkaar steekt mocht ik ooit nog een vergelijkbaar geval tegenkomen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”