Onlangs TV (een SONY) gekocht in Carrefour Middelkerke.
Na net geen 14 dagen duikt het eerste probleem al op.
De helft van het beeld verdwijnt als de TV een tijdje opstaat.
Dienst na verkoop opgebeld : een technieken zal ons opbellen, gans de dag gsm bij de hand gehad maar geen technieker gehoord. 's Anderdaags belt dienst na verkoop om te zeggen dat ze een stuk besteld hebben en dat zodra dit binnen is de technieker zal bellen. Blijkbaar kan men door de telefoon zien wat het probleem in en welk stuk er moet besteld worden.
We willen echter niet dat een TV van amper 14 dagen hersteld wordt maar we eisen een nieuw toestel.
De dienst na verkoop stuurt ons naar carrefour Middelkerke : eerst verkoopster, dan hoofd TV's en tenslotte winkeldirecteur gesproken en nieuw toestel geëist. Men moet de procedures van carrefour volgen en kan ons geen nieuw toestel geven, en volgens hen weigert Sony ook dit te doen. We dreigden met aangetekend schrijven en test-aankoop maar daar trekt men zich blijkbaar niet veel van aan, ze raden het ons zelfs aan, want zij kunnen/mogen toch niets doen.
Heb hier al veel over wettelijke garantie gelezen maar concreet had ik graag geweten of we een nieuw toestel kunnen eisen of dat we akkoord moeten gaan met een herstelling. Men kan eisen en blijven eisen maar wat als men niet wil :als koper sta je met je rug tegen de muur.
Een advocaat nemen gaat ons net iets te ver en zou meer kosten dan wat het toestel gekost heeft.
Graag jullie raad . Alvast dank