Normaal gaan wij voor een stockwagen omdat we die snel hebben maar deze keer wilden wij hem zelf configureren omdat het nu de bedoeling was dat we er lang mee zouden rijden. Hij moest dus volledig naar onze zin zijn.
Eerste probleem: hij werd niet geleverd op de voorziene datum. 14 dagen later zijn we onze oude auto gaan inleveren in de garage, zij namen hem over, en wij kregen een splinternieuwe vervangwagen waar we mee mochten rijden totdat de auto er was.
Als we goed gelezen hebben dan mochten wij eigenlijk onze wagen op 30 augustus annuleren (zelfs eerder want we zijn niet verwittigd geweest via aangetekend schrijven). Maar we hebben dat niet gedaan omdat de garagist geregeld had dat we met die vervangwagen mochten blijven rijden én ze hadden hem verzekerd dat de auto er de 3e week van september ging zijn.
Deze maandag belde hij dan dat de auto er donderdag de 26e ging zijn. Uiteindelijk kwam hij een dagje vroeger maar omdat ze er de trekhaak nog moesten opzetten spraken we af dat we er vrijdag, gisteren dus, zouden omkomen zodra onze zoon thuiskwam met de schoolbus.
We zijn de auto dan gisteren gaan ophalen én we kregen te horen dat Citroën voor een extraatje had gezorgd (vermoedelijk omdat hij zoveel te laat was): ze hadden er de 2 zeteltjes op de 3e rij ingestoken. Hun redenering was dat hij dan makkelijker verkocht zou geraken moesten wij een andere auto willen kopen.
Maar laat dat nu net de optie zijn die we zeker NIET in de auto wilden. Daarom kochten we een nieuwe en geen stockwagen omdat bijna alle stockwagens die 2 extra zeteltjes hadden.
We hebben de auto natuurlijk meegenomen naar huis want anders zaten we zonder auto én we waren blij dat we éindelijk de nieuwe auto hadden.
Maar vandaag hebben we daar over zitten nadenken en zijn tot de conclusie gekomen dat we eigenlijk niet zo blij zijn met wat ze hebben gedaan.
Als die 2 extra zeteltjes ons niet hadden uitgemaakt dan hadden we begin mei al met een nieuwe, goedkopere stockwagen kunnen rijden. Nu hebben we zó lang moeten wachten om uiteindelijk terug bij af te zijn.
We nemen de garagist niets kwalijk want hij heeft zijn uiterste best gedaan om ons te helpen.
Maar waar we nu wel zeker van zijn is dat deze auto dan toch niet de auto zal zijn waar we mee gaan blijven rijden totdat hij versleten is. Wat dus wel de bedoeling was.
Aan de ene kant hebben we zoiets van: ja, het is nu zo en we zullen er wel mee verder doen. Maar ik denk dat het wrange gevoel gaat blijven want we hadden zo uitgezien naar de nieuwe auto en dan gebeurt dit.
Hadden ze ons nu eerst gevraagd als het goed was dat ze er een 7-zitter van maakten dan hadden we nog kunnen zeggen dat dat niet hoefde.
Zouden we nu alsnog kunnen eisen van Citroën dat ze ons toch de bestelde auto leveren? Of kunnen we een soort schadevergoeding vragen? Want de auto veel vroeger dan gepland terug verkopen gaat extra geld kosten.
Pfff, van een anticlimax gesproken