Opzegging bestelling publiciteit

Patrick011
Topic Starter
Berichten: 1

Opzegging bestelling publiciteit

#1 , 04 aug 2009 13:18

Mijn echtgenote had publiciteit besteld, maar na overleg met mij vonden we dit toch niet gepast. Daarom schreef ik onmiddellijk een brief naar Truvo (voorheen Promedia) om dit, in de wettelijke bedenktijd van 7 dagen op te zeggen. We kregen enkele weken later een brief, met de melding dat in de algemene voorwaarden er 'onverbreekbaarheid van de betrokken bestelling' is vermeld.
Ik ben dan even de kleine lettertjes gaan nalezen, en er staat inderdaad : 'De toepassing van artikel 1794 B.W. wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten voor elke publicatieperiode'.
:( Is dit wettelijk? Kan men een wet zo eenvoudig omzeilen/uitschakelen?
Of kunnen we hiermee toch nog verder gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 06 aug 2009 10:22

“Art.80.§ 1. Bij elke overeenkomst op afstand beschikt de consument over een termijn van ten minste zeven werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan verzaken. Hij kan dit recht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief...”(14 JULI 1991. - Wet betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument).

INDIEN uw echtgenote in de hoedanigheid van consument de publiciteit bestelde op afstand en aan alle overige vereisten van voornoemd art.80 voldaan is dan is uw verzaking rechtsgeldig. De toepassing uitsluiten van artikel 1794 B.W. sluit niet deze uit van voornoemd art.80,dat mijns inziens bovendien dwingend is.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Berichten: 38683

#3 , 06 aug 2009 18:09

Als betrokkene echter handelaar is ... is ze geen consument

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”