voorschot aankoop 2 de hands wagen...terugvorderen?

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

voorschot aankoop 2 de hands wagen...terugvorderen?

#1 , 16 jun 2009 20:49

hallo iedereen,

Ik heb gisteren een 2 de hands wagen willen kopen en heb hiervoor 200€
voorschoot betaald...er is een overeenkomst geschreven doormezelf, aankoopbewijs en ondertekend door verkoper..
Ik ben echter veranderd van gedachten en wil die wagen niet meer aankopen...Kan ik aan de verkoper mijn voorschot terugvragen??
Ik denk dat hij dit niet zou willen, heb ik een argument om dit te Eisen??

hartelijk dank

lala

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie
Berichten: 263
Locatie: Regio Damme/Brugge

#2 , 16 jun 2009 22:52

Er was overeenstemming over het goed en de prijs?

Er is een schriftelijke overeenkomst?

Waarom wenst u de wagen toch niet aan te kopen?
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

lala
Topic Starter
Berichten: 120
Locatie: Brussel

#3 , 16 jun 2009 22:57

hallo,

er is een overeenkomst door mezelf geschreven, attest verkoop, dat ik de wagen gekocht heb..beschrijving van wagen prijs en dat ik een voorschot gegeven heb van 200€, getekend door beiden

ik heb ernorm spijt omdat ik ben te weten gekomen dat de verkoper een oneerlijke handelaar is en prijs is overdreven..

raad??

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 17 jun 2009 07:59

Ik vrees dat je geen kans op terugbetaling hebt.
En als, zoals je aangeeft, de handelaar gekend is als 'oneerlijk', is deze kans nog kleiner.

Bezint eer ge begint.

chrisd
Berichten: 179

#5 , 17 jun 2009 08:14

raad??
Althans in NL luidt het spreekwoord: 'Waar gehakt wordt vallen spaanders': ga er heen en probeer te schikken voor E 100; niet iedereen komt voor zo'n les weg voor zo'n bedrag (E 200 of 100).
Heb zelf wel vaker (veel) méér laten zitten :wink:

Terug naar “Consumenten Koop”