Geen levering

Saraann
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Geen levering

#1 , 19 jul 2018 19:58

Hallo, wij zitten denk ik diep in de problemen. Wij hebben een paar maanden geleden meubels gekocht bij een meubelzaak op afbetaling.... Ze hadden ons beloofd dat de levering in weer 26 ging plaatsvinden. Maar dit is nog steeds niet gebeurd... Ik ben al sinds de leveringsdatum bijna elke dag aan het bellen om te vragen wanneer ik mijn meubels krijg en ze beloven ons steeds zaterdag ten laatste maandag, maar we bellen nog voor de juiste dag door te geven.... Ik weet nu echt niet wat te doen. En heb al van meerdere mensen gehoord dat ze zelfs tot 6 maanden hebben moeten wachten. En als ze het moe zijn annuleren ze de bestelling gewoon. Wel pas geld terug na 60 dagen. Kan iemand mij aub raad geven mvg Sara

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2018 20:12

Bestelling geplaatst in de winkel of online?
.

Saraann
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jul 2018 20:35

Bestelling geplaatst in de winkel of online?
In de winkel.

Reclame

Saraann
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2018 20:54

Hallo, wij zitten denk ik diep in de problemen. Wij hebben een paar maanden geleden meubels gekocht bij m op afbetaling.... Ze hadden ons beloofd dat de levering in weer 26 ging plaatsvinden. Maar dit is nog steeds niet gebeurd... Ik ben al sinds de leveringsdatum bijna elke dag aan het bellen om te vragen wanneer ik mijn meubels krijg en ze beloven ons steeds zaterdag ten laatste maandag, maar we bellen nog voor de juiste dag door te geven.... Ik weet nu echt niet wat te doen. En heb al van meerdere mensen gehoord dat ze zelfs tot 6 maanden hebben moeten wachten. En als ze het moe zijn annuleren ze de bestelling gewoon. Wel pas geld terug na 60 dagen. Kan iemand mij aub raad geven mvg Sara

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jul 2018 21:16

Werd er u een bestelbon afgegeven?
.

Saraann
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 jul 2018 08:10

Ja daarin stond levering voorzien voor week 26.

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 20 jul 2018 08:45

Begin alvast met een aangetekende ingebrekestelling. Dat is wat u eerst had moeten doen, in plaats van die vrijblijvende telefoontjes.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 jul 2018 10:10

Schrijf hen aangetekend dat de leveringstermijn, vermeld op de bestelbon, ondertussen is verstreken. Verzoek hen vervolgens om uiterlijk (bijv. binnen de 10 dagen) over te gaan tot levering. Dat eens deze termijn verstreken is, u het recht behoudt de ontbinding van de overeenkomst te vorderen met de daaraan gekoppelde terugbetaling van het door u betaalde voorschot conform de wettelijke bepalingen.
.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 jul 2018 10:38

Je schrijft
bij een meubelzaak op afbetaling.
Ik hoop voor u dat ze nog het geld van de krediet maatschap NIET hebben ontvangen.

Anders een hoop miserie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jef007
Berichten: 1679

#10 , 20 jul 2018 19:46

bellen bellen bellen
wat is er toch mis met een ouderwetse aangetekende brief?
manmanman

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 20 jul 2018 20:32

bellen bellen bellen
wat is er toch mis met een ouderwetse aangetekende brief?
manmanman
Dan moet je eerst leren schrijven :lol: :lol: .
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

adizal

#12 , 31 jul 2018 09:37

bellen bellen bellen
wat is er toch mis met een ouderwetse aangetekende brief?
manmanman


Geachte,

Niet iedereen is op de hoogte van de beste juridische methode.
Bellen is een normale eerste reactie.
Bij herhaaldelijk bellen is het duidelijk dat de gedeputeerde niet goed op de hoogte is van de stappen die hij dient te ondernemen.
Het is echter nooit een reden en zeker niet de doelstelling van dit forum om daarvoor kritiek of frustratie te uiten op de handelingen van de gedeputeerde.
Mensen komen naar dit forum voor een eerste advies en niet om als stommerik of onnozelaar behandeld te worden als ze niet volgens de regels van de wetenschap gehandeld hebben.
Dus, kijk eerst in eigen boezem en laat uw toorn vooral eerst op uzelf neerdalen.

eylis
Berichten: 8840

#13 , 31 jul 2018 14:44

@adizal, wat hebben gedeputeerden in deze zaak te zien? Dat zijn de afgevaardigden voor de Provinciale Raden....

adizal

#14 , 01 aug 2018 15:18

Sorry moet gedupeerden zijn...

Oude Belg
Berichten: 3192

#15 , 01 aug 2018 18:05

Bellen is een normale eerste reactie.

Dus, kijk eerst in eigen boezem en laat uw toorn vooral eerst op uzelf neerdalen.
Ik heb geen boezem. Dit forum wordt overspoeld met zaken waarbij "ik heb al tientallen keren gebeld", "ik heb al honderden keren geappt", "Ik heb al ontelbare smsjes gestuurd"..... misschien modern, maar je bent er niets mee en velen worden totaal mataglap door steeds maar te herhalen "wat is er mis met een aangetekende brief?"

Euh.... Wat is daar mis mee?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”