Wij zitten met het volgende probleem:
Wij hebben in februari een wagen verkocht.
Die persoon in kwestie vroeg ons of hij die wagen in stukken mocht betalen. Voor ons geen probleem maar wij wilden wel dat hij uiterlijk op 31 maart betaald zou worden. Voor die persoon ook geen probleem. Dat werd dus zo op papier gezet dat de wagen uiterlijk 31 maart betaald zou moeten worden. Nu moet die persoon ons nog 800 euro betalen maar hij vraagt dus weer uitstel van betaling. Wij willen dit dus echt niet omdat wij ook een andere wagen gekocht hebben en wij moeten deze ook betalen volgende week en ik had dat geld dus voorzien om die nieuwe wagen te betalen. Als het echt moet kan ik hiervoor ook geld van mijn spaarboek gebruiken maar dit wil ik natuurlijk liever niet.
Is er iets wat wij kunnen doen?
Mogen wij die wagen nu verder verkopen omdat hij de afspraken niet nakomt of moeten we eerst klacht indienen? Op het papier dat wij opgemaakt hebben staat duidelijk: het resterende bedrag moet uiterlijk op 31 maart betaald worden. En telkens hij een deel bracht heb ik dit erbij geschreven en het werd ondertekend door beide partijen.