Problemen met betaling auto

Ninika
Topic Starter

Problemen met betaling auto

#1 , 03 apr 2009 21:53

Wij zitten met het volgende probleem:

Wij hebben in februari een wagen verkocht.
Die persoon in kwestie vroeg ons of hij die wagen in stukken mocht betalen. Voor ons geen probleem maar wij wilden wel dat hij uiterlijk op 31 maart betaald zou worden. Voor die persoon ook geen probleem. Dat werd dus zo op papier gezet dat de wagen uiterlijk 31 maart betaald zou moeten worden. Nu moet die persoon ons nog 800 euro betalen maar hij vraagt dus weer uitstel van betaling. Wij willen dit dus echt niet omdat wij ook een andere wagen gekocht hebben en wij moeten deze ook betalen volgende week en ik had dat geld dus voorzien om die nieuwe wagen te betalen. Als het echt moet kan ik hiervoor ook geld van mijn spaarboek gebruiken maar dit wil ik natuurlijk liever niet.
Is er iets wat wij kunnen doen?
Mogen wij die wagen nu verder verkopen omdat hij de afspraken niet nakomt of moeten we eerst klacht indienen? Op het papier dat wij opgemaakt hebben staat duidelijk: het resterende bedrag moet uiterlijk op 31 maart betaald worden. En telkens hij een deel bracht heb ik dit erbij geschreven en het werd ondertekend door beide partijen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2009 18:58

en bij wie zou u klacht gaan indienen??

de politie ? niet bevoegd

stel de tegenpartij in gebreke eis het geld + intrest + eventuele schadevergoeding.
geeft hem een laatste kans

uit het verhaal blijkt dat het voertuig nog niet is geleverd maar de koop is wel gesloten dus kan de tegenpartij de levering eisen ook al is het ganse bedrag nog niet betaald.

Indien u dit niet wil zal u naar de (vrede)rechter moeten stappen en de ontbinding van de koop vragen wegen niet houden aan contractuele voorwaarden.

artliner

#3 , 07 apr 2009 19:47

Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Elke keer de persoon een stuk kwam betalen, wou hij opnieuw over de prijs onderhandelen. Telkens wou hij er opnieuw een proefrit mee maken.
Op een bepaald moment nam hij de sleutels zelfs mee van de wagen. Waarna ik deze in de garage stalde met pedaalslot. Ook de papieren had ik ergens weg gelegd.

Slechts na overhandiging van de laatste 7 euro, heb ik hem de papieren gegeven. Dit spelletje heeft ruim 1 maand geduurd.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”