Aankoop goederen China

AlexandreDude
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop goederen China

#1 , 26 apr 2018 01:25

Beste leden,

Ik ben niet zeker of dit in de juiste categorie hoort dus mijn excuses moest dit niet kloppen. Ik ben al enkele dagen aan het surfen op 'DHGate'. Dit is een online webshop net als Aliexpress, dus de goederen komen ook uit China. Ik zag enkele schoenen dat ik mooi vond, wel knock-offs van vrij bekende merken waaronder 'Valentino' en 'Louboutins'. Het zijn replica's maar de logo staat er niet op dus het zijn eigenlijk designerschoenen zonder logo. Is dit legaal of illegaal om te importeren naar België? Qua model lijken ze heel hard op elkaar, enkel de logo's ontbreken. Het is trouwens bedoeld voor eigen gebruik, niet om te verhandelen.


Met vriendelijke groeten
Alexandre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 26 apr 2018 09:36

dit valt zeer waarschijnlijk onder namaakgoederen. U bent strafbaar als u deze invoert. Hier gebeuren tegenwoordig zeer strenge en gerichte controles op.

ik zou het niet doen.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 26 apr 2018 09:47

Niet doen. Ook al staan er geen logo's op, dan nog is het een inbreuk op de rechten van de merkenhouder.

U riskeert inbeslagname + stevige schade-eis voor de merkenhouder.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

AlexandreDude
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2018 20:14

Hartelijk dank voor jullie hulp :)

Terug naar “Consumenten Koop”