Defect plots verdwenen, dus geen herstelling?

VDH
Topic Starter

Defect plots verdwenen, dus geen herstelling?

#1 , 13 mar 2009 13:06

Een aantal maanden geleden kocht ik bij Mediamarkt een microgolfoven. Na ongeveer een maand begon het toestle plots zeer veel lawaai te maken en viel het soms ook gewoon uit. Daarop heb ik het toestel terug gebracht naar de winkel en werd een herstelling uitgevoerd. Het lawaai was verdwenen, maar het uitvallen bleef zich voordoen. Vervolgens heb ik het toestel opnieuw binnengebracht. Daarop werd (zogezegd) opnieuw een herstelling uitgevoerd. Na een tweetal weken constateerde ik opnieuw hetzelfde probleem, namelijk dat het toestel uitviel terwijl het aan het verwarmen was. Ik heb toen het toestel nog eens binnen gebracht voor herstelling (3de keer!!) en enkele dagen nadien kreeg ik een telefoon van de hersteller die bij mediamarkt aanwezig was maar geen defect kon vinden, beweerde hij. Ik legde hem nog eens het probleem uit en de dag nadien kreeg ik een sms van mediamarkt dat het toestel hersteld was en dat ik het kon ophalen. Toen ik dit ging ophalen bleek er helemaal geen reparatie te zijn gebeurd, wantja... er was ook geen defect volgens hen.
Natuurlijk doet het probleem zich niet keer op keer voor. Maar hoe toon je zoiets aan? Nu staat het toestel weer, defect, thuis. Maar ik weet niet meer wat de oplossing is. Bovendien ben ik het heen en weer rijden naar Mediamarkt nu wel grondig beu, zeker als ze toch geen herstelling doen, ik wil gewoon een werkend toestel. Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt.

Elke

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 mar 2009 13:33

Gedetailleerd verslag opmaken met elke keer dat het reeds binnen is geweest aard van problemen etc....

Vragen dat aangezien het de vierde maal is dat het toestel dient te worden afgegeven zonder resultaat dat het wordt omgeruild voor eenzelfde of gelijkaardig toestel of terugbetaling aankoop.

Schriftelijk en aangetekend naar klachtendienst mediamarkt.

j.demoor

#3 , 14 mar 2009 10:04

“Art.1649ter.§ 1. Voor de toepassing van artikel 1604, eerste lid, wordt het door de verkoper aan de consument geleverde consumptiegoed geacht slechts in overeenstemming met de overeenkomst te zijn indien :… 4° het de kwaliteit en prestaties biedt die voor goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de consument redelijkerwijs mag verwachten…Art.1649quater.§ 1. De verkoper is jegens de consument aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat bij de levering van de goederen…§ 4. Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van levering…Art.1649quinquies § 1. Naast desgevallend schadevergoeding, heeft de consument het recht van de verkoper…te eisen, hetzij de herstelling of de vervanging van het goed onder de voorwaarden bedoeld in § 2…§ 2. In eerste instantie heeft de consument het recht om van de verkoper het kosteloze herstel of de kosteloze vervanging van het goed te verlangen…”(Burgerlijk Wetboek).

Maan de verkoper aangetekend aan uw toestel te vervangen door een nieuw toestel. Beroep u daarbij uitdrukkelijk NIET op de conventionele garantie (van de producent) maar enkel op voornoemde wettelijke vrijwaringsplicht van de verkoper.

Betreft uw jongste aanmaning een gebrek dat na de zesde maand werd vastgesteld dan dient u te bewijzen dat dit gebrek bestond op het tijdstip van de levering.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”