Verkoopovereenkomst Auto

Yocoo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verkoopovereenkomst Auto

#1 , 25 sep 2017 08:39

Beste,


Eergisteren hebben wij bij CARDOEN een auto gekocht: Peugeot 208 (2016).
Volgens de verkoopovereenkomst zou deze auto een licht - en regensensor bevatten.
Dat was eigenlijk ook de reden waarom we deze wagen zeker bij hun wilden kopen aangezien mijn vriendin graag van extra luxe houdt.

Nu hebben wij geconstateerd dat deze functies niet op de wagen zitten ook al stond dit vermeld bij de aankoop op een uitgesteld papier EN op de verkoopovereenkomst die alreeds getekend en betaald is.

Wij zijn al reeds bij CARDOEN geweest gisteren.
Daar hebben ze net hetzelfde vastgesteld dus gingen ze een compensatie aanvragen.

Nu vraag ik mij af waar wij genoegen mee moeten nemen?
Ik heb de indruk dat ze als compensatie de Garantie verlenging ons gaan voorschotelen maar moeten wij daar dan akkoord meegaan? :?
De terugname van de Auto zal waarschijnlijk niet aan de orde zijn en dat wil mijn vriendin ook niet, ook kunnen de licht-en regensensor niet meer geplaatst worden. Ik heb wel al gezien dat er volgens de website Extra Accessoires op de wagens kunnen aangevraagd worden maar kunnen we dit dan eisen of niet want wij hebben totaal geen benul wat juist de waarde is van deze sensoren. :?


Mvg,
Yoran
~Join the Gold Rush~ Bitcoin the future.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2017 11:32

Je zou de verkoopsovereenkomst kunnen laten ontbinden, aangezien de wagen niet is wat je besteld hebt. In dat geval zou er nog discussie kunnen zijn over het feit of het ontbreken van een licht- en regensensor voldoende reden is voor de ontbinding, maar bon, dit doet niet terzake, aangezien uw vriendin de ontbinding ook niet wenst. In dat geval zullen jullie toch een overeenkomst moeten zien te vinden over de compensatie. Als je niet akkoord bent met een verlenging van de garantie, meldt dit dan en vraag welke andere mogelijkheden er zijn. Juridisch valt er weinig over te zeggen, aangezien je met de verkoper nog altijd over een minnelijke schikking aan het onderhandelen bent.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Yocoo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 sep 2017 18:32

Cardoen heeft ons in Cash geld gecompenseerd.


Danku voor het antwoord ;)

Mvg
~Join the Gold Rush~ Bitcoin the future.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 sep 2017 10:21

Cardoen heeft ons in Cash geld gecompenseerd.
Mooi zo. Voor beide partijen de makkelijkste oplossing, denk ik. Als je daarvoor naar de rechtbank had moeten stappen... Eind goed, al goed, dus...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”