Problemen nieuwe wagen

Jensdp1
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Problemen nieuwe wagen

#1 , 19 jun 2017 21:15

Beste,

Ik heb mij 3 maand geleden een nieuwe wagen gekocht.
Vorige week had ik echter een lek van koelvloeistof, is hersteld op kosten van de garage (garantie).

Nu 4 dagen later val ik opnieuw met dit zelfde probleem in panne, garage niet bereikbaar dus VAB maar opgebeld.
Bleek de koppeling los te zitten waardoor het opnieuw lekte (fout garage) nu factuur VAB 262€.

Ik ga er vanuit dat ik morgen naar de garage stap en dit bedrag van hun terugeis? Om nog maar te zwijgen over verloren tijd ed. dit met een bestelwagen.

Klopt mijn redenering wettelijk?

Mvg Jens

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 21 jun 2017 08:31

Neen. Garantie beperkt zich tot het uitvoeren van herstellingen "binnen een redelijke termijn". Als pechbijstand niet inbegrepen was bij de aankoop diende je zelf in te staan voor pechbijstand. Die VAB-factuur is ws het verhoogde tarief voor aansluiting bij VAB nav een pechgeval en is ter uwer laste.

Je kan wel proberen om "commercieel" van de garage de terugbetaling te verkrijgen doch niets verplicht hen daartoe.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 21 jun 2017 13:59

bestelwagen? voor beroepsdoeleinden?
heeft u dan wel garantie?

Reclame

Jensdp1
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2017 17:21

bestelwagen? voor beroepsdoeleinden?
heeft u dan wel garantie?
Omwille van welke reden zou hierop geen garantie zijn?
Neen. Garantie beperkt zich tot het uitvoeren van herstellingen "binnen een redelijke termijn". Als pechbijstand niet inbegrepen was bij de aankoop diende je zelf in te staan voor pechbijstand. Die VAB-factuur is ws het verhoogde tarief voor aansluiting bij VAB nav een pechgeval en is ter uwer laste.

Je kan wel proberen om "commercieel" van de garage de terugbetaling te verkrijgen doch niets verplicht hen daartoe.
Bedankt voor uw antwoord! Ook wanneer de takeldienst die door de garage beschikbaar wordt gesteld voor dergelijke problemen binnen garantie niet bereikbaar is/was en pas 3u later terugbelt? Tevens is de herstelling niet zeer snel uitgevoerd en tot 2 maal toe moeten gebeuren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2017 17:49

bestelwagen? voor beroepsdoeleinden?
heeft u dan wel garantie?
Omwille van welke reden zou hierop geen garantie zijn?


.
Omdat een zelfstandige meestal geen garantie heeft, de garantie wet is enkel voor consumenten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”