Een zeer goede morgen,
Graag zou ik advies willen vragen bij onderstaande situatie;
- Midden oktober heb ik een gratis website gemaakt waarop ik (bij wijze van opruiming) heel wat van mijn spullen (tweedehands) te koop aanbood. Als particulier, niet als handelaar.
- Enkele dagen later meldde zich een koper aan voor enkele van de spullen. We spraken af dat hij de betaling via overschrijving zou uitvoeren, daarna zouden de spullen meteen verzonden worden.
- Tussen de ontvangst van betaling en het verzenden, gaf de koper aan nog een extra artikel te willen overnemen. We spraken af dat ik de spullen alvast zou opsturen, hij zou "in de loop van de week" het geld van het extra artikel overschrijven, alsook het geld voor de verzending, want dit was hij vergeten mee over te schrijven bij de eerste betaling.
- Op 10 november zijn de spullen verstuurd. Enkele dagen later gaf de koper aan de artikelen te hebben ontvangen.
- Inmiddels zijn we een maand verder en hoewel ik regelmatig heb gepolst naar de rest van het geld, blijft het bij excuses en loze beloftes:
"nog geen tijd gehad, maar het komt sowieso in orde."
"Ik breng het deze week in orde, ik heb nu examens" (de jongeman is blijkbaar student)
"Rats vergeten, maar zondag heb ik voldoende geld, dan schrijf ik het over."
"Het leven van een student is druk, morgen of overmorgen schrijf ik het over"
Ik vroeg me af wat ik zou kunnen ondernemen in deze situatie. Sabelen met aangetekende brieven? Nogmaals vriendelijk vragen? Het ontbrekende geld zien als leergeld? ... ?
De communicatie is tot nu toe verlopen via email en Facebook messenger.
Wie weet kunnen jullie me adviseren.
Met de meest oprechte glimlach,
Silverpolis