Artikelen verkocht (en verstuurd), koper weigert te betalen.

Silverpolis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Artikelen verkocht (en verstuurd), koper weigert te betalen.

#1 , 12 dec 2016 11:14

Een zeer goede morgen,


Graag zou ik advies willen vragen bij onderstaande situatie;

- Midden oktober heb ik een gratis website gemaakt waarop ik (bij wijze van opruiming) heel wat van mijn spullen (tweedehands) te koop aanbood. Als particulier, niet als handelaar.
- Enkele dagen later meldde zich een koper aan voor enkele van de spullen. We spraken af dat hij de betaling via overschrijving zou uitvoeren, daarna zouden de spullen meteen verzonden worden.
- Tussen de ontvangst van betaling en het verzenden, gaf de koper aan nog een extra artikel te willen overnemen. We spraken af dat ik de spullen alvast zou opsturen, hij zou "in de loop van de week" het geld van het extra artikel overschrijven, alsook het geld voor de verzending, want dit was hij vergeten mee over te schrijven bij de eerste betaling.
- Op 10 november zijn de spullen verstuurd. Enkele dagen later gaf de koper aan de artikelen te hebben ontvangen.
- Inmiddels zijn we een maand verder en hoewel ik regelmatig heb gepolst naar de rest van het geld, blijft het bij excuses en loze beloftes:

"nog geen tijd gehad, maar het komt sowieso in orde."
"Ik breng het deze week in orde, ik heb nu examens"
(de jongeman is blijkbaar student)
"Rats vergeten, maar zondag heb ik voldoende geld, dan schrijf ik het over."
"Het leven van een student is druk, morgen of overmorgen schrijf ik het over"



Ik vroeg me af wat ik zou kunnen ondernemen in deze situatie. Sabelen met aangetekende brieven? Nogmaals vriendelijk vragen? Het ontbrekende geld zien als leergeld? ... ?


De communicatie is tot nu toe verlopen via email en Facebook messenger.


Wie weet kunnen jullie me adviseren.



Met de meest oprechte glimlach,


Silverpolis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Silverpolis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2016 19:29

Inmiddels geaccepteerd dat ik het geld wellicht niet meer ga zien. -> leergeld.
Topic mag op slot.

HRC
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 dec 2016 22:07

Je kan klacht indienen bij de politie. Paar jaar terug had ik iets gekocht en vooraf betaald (via ebay). Het artikel waarvoor betaald werd nooit ontvangen.
Na een paar mails gaf de verkoper geen antwoord meer. Klacht neergelegd bij de politie en een week later had ik m'n geld terug.

Reclame

witchqueen
Berichten: 183

#4 , 12 dec 2016 22:58

HRC, jij hebt héél veel geluk gehad ! Wij dat ook eens voorgehad, en politie heeft er zich niet veel van aangetrokken...

mjers
Berichten: 1788

#5 , 13 dec 2016 11:59

Inmiddels geaccepteerd dat ik het geld wellicht niet meer ga zien. -> leergeld.
Topic mag op slot.
Waarom leg je je hier zo makkelijk bij neer?
Eis gewoon uw geld op, stuur hem een AS en stap desnoods naar de rechtbank...

Wikkes
Berichten: 4

#6 , 15 dec 2016 19:54

Je hebt dat adres toch, kan toch niet moeilijk zijn om er langs te gaan, of via de politie te gaan

Terug naar “Consumenten Koop”