Is een offerte formulier bindend?

Edddy
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Is een offerte formulier bindend?

#1 , 16 nov 2016 17:00

De microfoon van mijn Samsung S6 gsm werkte niet. Ik heb mijn gsm binnen gedaan om de micro te vervangen.
De verkoper heeft me meegedeeld dat er een kleine kans was dat het scherm zou breken tijdens de reparatie, hij benadrukte dat het om een kleine kans ging waardoor ik akkoord ging om de reparatie te laten uitvoeren.
De verkoper heeft mij een offerte laten ondertekenen waar prijs van een nieuwe microfoon stond maar ook de prijs van een scherm.

2 dagen er na heb ik per telefoon het bericht gekregen dat het scherm en de achterkant van mijn gsm zijn gebroken tijdens de reparatie.
De verkoper heeft me ook laten weten dat hij in het verleden eigenlijk nog geen enkele keer een niet gebroken scherm van een S6 heeft afgehaald. Hij heeft me verteld dat hij vrijdag 4 november nadat ik mijn gsm heb achtergelaten met zijn collega/leerkracht heeft gesproken en dat zijn collega/leerkracht hem had verteld dat de kans bijna 100% was dat het scherm zou breken.
De verkoper heeft niet naar mij gecommuniceerd dat de kans op een gebroken scherm eigenlijk zeer groot zou zijn en hij is begonnen aan de reparatie.
Als ik op voorhand had geweten dat de kans zeer groot is dat mijn scherm zou breken zou ik mijn microfoon niet laten herstellen, maar bellen met (bluetooth) headset.

Na klacht bij klantendienst hebben ze me laten weten dat ze niet in de kosten voor nieuw scherm zullen tussenkomen omdat ik de offerte heb ondergetekend waar de prijs van een scherm op stond.
Ondertekende offerte: https://www.dropbox.com/s/zlh2rvr1ewsk8 ... 9.pdf?dl=0

Hoe bindend in deze offerte die ik heb ondertekend onder foutieve informatie?
Zijn er misschien andere stappen die ik kan ondernemen?
Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding