aangezien ik elke maand betaald heb zie ik wel een probleem ?
Volgens Telenet heb je een bepaalde maand niet betaald (mogelijk de gestructureerde mededeling vergeten?). Je kan makkelijk terugvinden welke maand volgens Telenet niet betaald is: zoek de eerste factuur op waar dit extra badrag op staat, en het zal de maand voor die factuur (of de maand daarvoor) zijn, die niet betaald is. Zoek van die maanden de factuur op (mijn.telenet.be) en zoek via je e-banking of deze facturen weldegelijk betaald zijn.
Wat exact staat er vermeld bij dit extra bedrag? Telenet gaat nooit een bedrag op zijn factuur zetten zonder énige vorm van beschrijving (mag ook trouwens niet).
Dat is een argument om aan te tonen dat bij twijfel ik als klant recht heb op verduidelijking ?
Wat bewijs je met dit argument? Dat je al veel betaald hebt. Bewijs je ook dat je ALLES betaald hebt wat je moest betalen? Neen, totaal niet. Dit is dus een loze uitspraak.
Uw vragen zijn vrij vaag. Ik kan me voorstellen dat, als naar telenet belt en zegt: "Beste medewerker, ik heb alles wat ik aan Telenet betaald heb dit jaar eens opgeteld, en dit is een vrij hoog bedrag. Kan u me vertellen hoe dit komt?", dat die medewerker inderdaad met de mond vol tanden staat. Hij zou dan moeten reageren met: "Mijnheer, u krijgt elke maand een factuur. Daarop kan u perfect zien hoe u aan dat bedrag komt."
U kan beter concreet vragen: "Beste medewerker, er staat een bedrag van €90 op mijn factuur, dat ik niet begrijp. Van waar komt dit bedrag?" De medewerker heeft u blijkbaar al geantwoord dat dit een openstaande factuur is. Als u nu deze factuur opzoekt + een betalingsbewijs dat de facturu WEL betaald is, neemt u contact op met de dienst facturatie van Telenet en zegt hen: "Beste medewerker, er staat €90 op mijn rekening omdat mij factuur van maand XX niet betaald zou zijn, maar deze is weldegelijk betaald op datum XX/YY/ZZZZ. Ik kan u een rekeninguittreksel sturen indien u wenst. Kan u deze betaling opzoeken en deze extra kosten annuleren?"
Als alles effectief in orde is, ben ik er zeker van dat Telenet dit ook in orde brengt...