auto van wie is het nu!!

smp
Topic Starter

auto van wie is het nu!!

#1 , 07 nov 2016 13:50

Beste.

Mijn vriendin en ik gaan uit elkaar, niet getrouwd of samenwonen.
Ik heb haar destijds geholpen om borg te zijn voor aankoop van een nieuwe auto. Deze is op haar naam ingeschreven en de factuur staat ook op haar naam . Maar de maandelijks afbetaling staat op mijn naam die zij wel betaald.

Van wie is nu deze auto eigenlijk.

Dank u wel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 07 nov 2016 13:55

Factuur staat op haar naam en auto is op haar naam ingeschreven?
Kortom, zij heeft de auto betaald...
Nu wil jij de auto opeisen omdat jij borg hebt gestaan en de afbetaling op jouw naam gebeurd?

Neen dus, zij is eigenaar van het goed.

asperger
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 nov 2016 14:18

Het enige wat je zou kunnen proberen is het terugvorderen van de afbetalingen die jij voor haar auto hebt gedaan.
Maar het is en blijft haar auto!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Gebruiker21

#4 , 07 nov 2016 14:19

Beste.

Mijn vriendin en ik gaan uit elkaar, niet getrouwd of samenwonen.
Ik heb haar destijds geholpen om borg te zijn voor aankoop van een nieuwe auto. Deze is op haar naam ingeschreven en de factuur staat ook op haar naam . Maar de maandelijks afbetaling staat op mijn naam die zij wel betaald.
Van wie is nu deze auto eigenlijk.
De wagen is ontegensprekelijk van haar, aangezien zowel factuur als inschrijving op haar naam staan.

De betalingen gebeuren wel op uw naam, maar zij betaalt. Begrijp ik het goed dat je suggereert dat je wil weten of jij de wagen kan opeisen omdat de afbetaling op jouw naam gebeurt? Dit zou niet echt eerlijk zijn van jouw kant. En zelfs dan nog. Stel dat jij effectief de afbetaling doet, dan nog blijft de wagen op naam van haar. Het enige dat je in dat geval zou kunnen proberen, is de betalingen die jij reeds gedaan hebt, terugvorderen van haar, maar ik zou niet weten op welke basis (in dat geval zou je al een contract of ander document moeten hebben, waarbij zij verklaart de door u gemaakte afbetalingen, terug te betalen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

smp
Topic Starter

#5 , 07 nov 2016 14:21

Oke, ik wilde gewoon zeker zijn.
Thnx

mjers

#6 , 07 nov 2016 14:24

Het enige wat je zou kunnen proberen is het terugvorderen van de afbetalingen die jij voor haar auto hebt gedaan.
Maar het is en blijft haar auto!
Is inderdaad het enige wat TS kan proberen maar naar mijn mening met 0% kans op slagen.
Zoals Tom al correct aanhaalt moet TS dan wel een verbintenis tot terugbetaling kunnen bewijzen... is in dit geval onmogelijk.

Vliegende hollander

#7 , 07 nov 2016 14:25

Verdere bedenking ?

Wat staat er op het inschrijvingsbewijs van die bewuste wagen ?

Stond vroeger op de inschrijvingsbewijzen niet vermeld dat het inschrijvingsbewijs NIET geldt als eigendomsbewijs ?

Eens nader te bekijken, zou ik zo zeggen.....

Gebruiker21

#8 , 07 nov 2016 14:30

TS heeft geen cent in de wagen gestoken, als ik het zo lees. Betaling gebeurd door de ex, zij het dan via zijn naam. Hij heeft enkel brog gestaan voor de afbetaling van de wagen. Ik zou niet weten op basis waarvan de TS recht zou hebben op die wagen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mjers

#9 , 07 nov 2016 14:32

Verdere bedenking ?

Wat staat er op het inschrijvingsbewijs van die bewuste wagen ?

Stond vroeger op de inschrijvingsbewijzen niet vermeld dat het inschrijvingsbewijs NIET geldt als eigendomsbewijs ?

Eens nader te bekijken, zou ik zo zeggen.....
Nader te bekijken? Leg eens uit wat je precies bedoeld?
Inschrijvingsbewijs heeft hier toch niets mee te maken...?
Diegene die het goed betaald is eigenaar van het goed tot het tegendeel bewezen is.
Simpel als wat...

Zelfs in het geval dat TS de afbetaling zelf zou doen. De factuur blijft op haar naam staan.

sloeberken

#10 , 07 nov 2016 14:34

Een factuur geldt als titel van eigendom, tot er een andere overeenkomst dit tegenspreekt.
Zou toch eens ten rade gaan bij een advocaat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#11 , 07 nov 2016 14:35

TS heeft geen cent in de wagen gestoken, als ik het zo lees. Betaling gebeurd door de ex, zij het dan via zijn naam. Hij heeft enkel brog gestaan voor de afbetaling van de wagen. Ik zou niet weten op basis waarvan de TS recht zou hebben op die wagen...
Zelfs al zou hij betaald hebben... Hij kan geen terugbetaling eisen zonder een overeenkomst dat het de bedoeling was dat zij ooit zou terugbetalen.
De wet op onverschuldigde betalingen kan hij ook niet gebruiken door stilzwijgende aanvaarding. De betaling gebeurd namelijk maandelijks... Tenzij de auto nog maar héél recent is aangekocht...@ TS...?

mjers

#12 , 07 nov 2016 14:36

Een factuur geldt als titel van eigendom, tot er een andere overeenkomst dit tegenspreekt.
Zou toch eens ten rade gaan bij een advocaat.
Waarom naar een advocaat? Die kosten handenvol geld en de factuur staat op naam van zijn ex?
Welke poot heeft TS hier om op te staan?

sloeberken

#13 , 07 nov 2016 14:40

Enkel om u stelling te ontkrachten.

mjers

#14 , 07 nov 2016 14:42

Enkel om u stelling te ontkrachten.
Meen je dit nu?
Dus enkel maar het omgekeerde zeggen van wat ik bedoel om mij een hak te zetten?

Super van u, daar heeft TS veel aan.

sloeberken

#15 , 07 nov 2016 14:46

In een zaak zijn twee mogelijkheden, ofwel win je ofwel verlies je, maar dit kan je nooit voorspellen.

Terug naar “Consumenten Koop”