een dom vraagje misschien: maar als de onderneming op 1 oktober is stopgezet, bestaat ze toch niet meer? Kunnen er dan nog facturen opgemaakt worden voor een onderneming die niet meer bestaat? De boeken zijn toch gesloten? In welke boekhouding gaat dat geld dan?
en nog iets jdecadt , ik vind je erg vriendelijk: maar met alle nalatigheden die de "electricien" heeft verricht zat je toch maar met een niet-conforme onveilige installatie waar je kosten hebt aan gehad.
Je vraagt de eiser (in je brief) een "tegemoetkoming". Ik zou hier niet spreken van een "tegemoetkoming", want daarmee stel je dat de eiser je een plezier kan doen. Nee, het gaat over slecht uitgevoerde werken. Maak dus een optelsom: de tweede keuring, je werkuren om een nieuwe electriciteitsschema op te maken, de extra materiaalkosten en trek dat volledige bedrag af van de factuursom. In mijn opinie betal je dus maar de helft van de gevraagde som. Ik zou in je brief ook melden dat volgende week de keuringsdienst langskomt en dat je uiteraard de naam en gegevens van de installateur (lees je schoonvader) zal moeten medelen aan de inspecteur.
Eens zien welk antwoord je daar op gaat krijgen