Ingebrekestelling

beauke1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ingebrekestelling

#1 , 24 okt 2016 23:46

Ik bestelde in het voorjaar bij een postorderbedrijf een broek voor 44 euro.
Ik gaf aan dat ik op rekening kocht.
Dit ben ik totaal uit het oog verloren, tot ik vorige week een ingebrekestelling ontving van een bureau (179 euro)
Eerder heb ik nooit een herinnering ontvangen !
Ik bel onmiddellijk het postorderbedrijf en vraag om meer informatie.
Daar zegt men mij kortaf, .. mevrouw, als je iets bestelt moet je maar binnen de 14 dagen betalen.
Ik leg uit dat het om een vergetelheid gaat, en vraag waarom ze nooit een herinnering stuurden.
Ze gingen me hiervan de bewijzen bezorgen.
Echter 2 dagen later ontvang ik "toevallig ?????" plots wel een betalingsherinnering !!! Herinnering rappel nr 5 !!!!! Welliswaar dateert deze brief van een maand geleden, waardoor ik sowieso niet op tijd meer kan betalen. Hier kost mijn broek, met kosten bij al 79 euro !
Ik neem terug onmiddellijk contact op en vraag of ze de herinneringsbrieven op hun bureel gevonden hebben en nu plots verstuurd hebben ? Zij wijten het uiteraard aan de postbode. De brief is niet afgestempeld op datum, wel met een stempel van bpost en een nummer.
Opnieuw vraag ik de herinneringsbewijzen op en laat ik weten dat ik niet van slechte wil ben, maar dat ik toch wel enig bewijs van herinneringsbrieven wil zien. Ik betaal onmiddellijk de broek, met verzendingskosten (49 euro).
Doch, .. nu laten ze weten dat de dienst boekhouding deze "é-mails" (plots gaat het over e-mails) niet meer kan nasturen aangezien deze automatisch werden verstuurd in hun softwaresysteem en deze niet meer beschikbaar zijn, aangezien het volledige dossier werd doorgestuurd.
Ze kunnen me dus geen bewijs leveren. Ik keek al mijn mails na. Reclamemails heb ik genoeg ontvangen, maar geen herinneringen. (Ook Spam en prullenbak werd nagekeken).
Nu zegt men mij dat buiten deze e-mails ook een sms is verzonden naar mijn gsm-nummer !!!
Ben ik nu helemaal gek aan het worden !!!????
Men laat ook weten dat de kosten van het bureau niet kunnen geannuleerd worden, en dat ik best onmiddellijk betaal om verdere stappen te vermijden.

Wat kan ik best doen ?
Ik vind persoonlijk niet dat ik zomaar moet kosten betalen, als zij mij geen herinneringsbrieven of dergelijke opsturen. Ze hadden mijn nummer, ze hadden mijn adres, ... ze beweren dat ze dit opgestuurd of gemaild hebben, maar doch kunnen ze me geen bewijzen leveren. Daarom reageerde ik ook dat ik de bijkomende kosten betwist. Dit zijn echt maffiapraktijken. Die moeten op deze manier wel rijk worden. Ik begrijp best dat men kosten dient te betalen indien men een herinnering ontvangt, en niet reageert, .... maar ik heb nooit iets ontvangen, ... tenzij rappel 5 met een maand vertraging (na mijn telefoontje nadat ik de ingebrekestelling ontving).
Vind dit een zeer rare bedoening.

Wat moet ik doen ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 24 okt 2016 23:54

Je hebt u factuur ontvangen en zeer laattijdig betaald, wat staat er in de aankoopvoorwaarden. herinneringsbrieven zijn niet verplicht.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”