b-to-b: creditnota's niet uitbetalen

denonkel
Topic Starter

b-to-b: creditnota's niet uitbetalen

#1 , 16 okt 2016 23:56

Ik heb afgelopen drie maanden bij mijn leverancier een aantal dingen gekocht en afgehaald (business to business in de bouw), maar ook enkele teruggebracht omdat de items niet pasten of niet waren wat ik zocht. Telkens uiteraard ongebruikt en onmiddellijk na het bestellen (max 1 dag later).

Mijn leverancier heeft die goederen ook via een creditnota gecrediteerd, zonder discussie (deel van de service). Zij zeggen echter dat ze geen creditnota's uitbetalen en dat ik dus een "reserve" heb bij hen waarmee ik in de toekomst producten bij hen kan afnemen. Dat budget bij hen is momenteel ongeveer 3000 euro.

Hoe lang kunnen zij dit bijhouden? Alle creditnota's zijn al in mijn bezit, en alle leverbonnen ook.
Volgens mij kan het gewoon niet dat ze zo'n bedrag lang achterhouden. Is er een KB waarnaar ik kan verwijzen bij een ingebrekestelling?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 17 okt 2016 08:52

Je mag dit zeker opvragen, desnoods een AS sturen. niets verplicht je om in de toekomst nog bij hem te bestellen en daarvoor dat budget aan te wenden.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2016 09:40

Waarom heb je van dat "spaarpotje" niet vroeger gebruik gemaakt, als je toch regelmatig materialen nodig had? Wat staat er in hun algemene voorwaarden?

Reclame

LeenW

#4 , 17 okt 2016 09:58

Een creditnota is een schuld, u kunt deze schuld zonder meer opeisen.

denonkel
Topic Starter

#5 , 17 okt 2016 13:12

Ik kon dat spaarpotje niet vroeger gebruiken omdat het over een recente aankoop ging die ik heb teruggebracht. Zij vragen contante betaling.
Alvast bedankt voor de bevestiging van je vermoeden.
Welke verwijzing kan ik vermelden in een Aangetekende ingebrekestelling? Hoe met interesten?

Terug naar “Consumenten Koop”