Geen aankoopbewijs ontvangen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Geen aankoopbewijs ontvangen.

#16 , 01 sep 2016 05:44

En,indien je dit zou vermoeden,was het niet met 'zwart' geld dat ik betaald heb.
Op dit forum vermoed men nooit, en zeker ik niet, het zijn de feiten die van belang zijn, als je geen factuur krijgt maar men betaald met bankkaart of overschrijving, dan sta je altijd op een rechtbank veel sterker dan alleen met een mail, want die kan vervalst zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
High_hills
Topic Starter

#17 , 01 sep 2016 11:09

Eerst reageert men niet op mijn vraag naar een aankoopfactuur.
Daarna zegt men dat ik die dag geen factuur gevraagd heb.
Als ik weer terug langskom,krijg ik gewoon die factuur.
Later moet hij die eerst nog opvragen aan de boekhouder en nu weer kan het even duren want de boekhouder is er niet.Boekhouder ging kopie opsturen als hij terug was.
Maar hij zegt er wel bij dat als ik terug kom vooraleer ik de bon heb,ik die wel mee krijg.
Mijn pick-up is momenteel naar de garage.Heb hem dat ook laten weten en net nu zou zijn boekhouder dus met vakantie zijn.
Ik heb de indruk dat er simpelweg geen factuur bestaat en hij daarom wil dat ik naar hem toe kom.Dat wordt natuurlijk niet via de mail vermeld.

Ik ga nog even afwachten of ik überhaupt iets ontvang.

Het gaat hier om een gebrekkig product.

High_hills
Topic Starter

#18 , 05 sep 2016 23:13

Vandaag heb ik deze mail ontvangen.Er wordt weer geen woord gerept over aankoopbewijs.

"Goedenmorgen .. Wij hebben inmiddels een afspraak bij de fabrikant van de wagen , Ik wil de wagen daar binnenkort heen brengen , Wanneer breng je de wagen? Graag je antwoord.. Groet X"

Ik heb hem geantwoord dat ik de wagen niet breng zonder aankoopbewijs en al zeker niet wanneer die terug naar Polen moet.

Dat aankoopbewijs ga ik volgens mij,als ik het vriendelijk blijf vragen,niet bemachtigen.

Volgende stap;aangetekend in gebreke stellen dan maar.

Reclame

High_hills
Topic Starter

#19 , 08 sep 2016 14:40

Eerst reageert men niet op mijn vraag naar een aankoopfactuur.
Daarna zegt men dat ik die dag geen factuur gevraagd heb.
Als ik weer terug langskom,krijg ik gewoon die factuur.
Later moet hij die eerst nog opvragen aan de boekhouder en nu weer kan het even duren want de boekhouder is er niet.Boekhouder ging kopie opsturen als hij terug was.
Maar hij zegt er wel bij dat als ik terug kom vooraleer ik de bon heb,ik die wel mee krijg.
Mijn pick-up is momenteel naar de garage.Heb hem dat ook laten weten en net nu zou zijn boekhouder dus met vakantie zijn.
Ik heb de indruk dat er simpelweg geen factuur bestaat en hij daarom wil dat ik naar hem toe kom.Dat wordt natuurlijk niet via de mail vermeld.

Ik ga nog even afwachten of ik überhaupt iets ontvang.

Het gaat hier om een gebrekkig product.
Ik weet nu dat hij helemaal geen boekhouder heeft,wat ik al wel vermoedde.Zijn vrouw regelt dit.
Ik heb dan ook geen reactie meer gekregen op de vraag wanneer de boekhouder terug was.

Enkele dagen geleden ben ik gecontacteerd geweest door iemand die bevestigde dat hij (meestal) niet legaal bezig is.

Naar welke rechtbank moet ik stappen indien mijn aangetekende brief onbeantwoord blijft?

High_hills
Topic Starter

#20 , 11 sep 2016 23:09

Vandaag wederom de vraag gekregen wanneer ik nu langskom.Bon krijg ik ter plaatste.
Maar geen reactie op mijn vraag om die bon eerst op te sturen.
Ik ben het grondig beu.Nu begint hij ook al te insinueren dat ik niet wil ingaan op zijn aanbod.

Wat zal ik nu doen?Toch gaan en het gesprek opnemen of direct aangetekend in gebreke stellen en indien nodig advocaat inschakelen.
Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede.

High_hills
Topic Starter

#21 , 13 okt 2016 13:45

Ondertussen is er een hele tijd verstreken.
Ik ben voor de tweede maal terug geweest.

Er is geen discussie over het feit dat er fouten zijn aan de koets en dat de verkoper,zonder mij hiervan op de hoogte te stellen,andere afmetingen heeft doorgegeven aan de fabrikant.Het laatste heeft hij meermaals,na aankoop,toegegeven.
Na aandringen heb ik ter plaatse een een aankoopbonnetje gekregen en na nog meer aandringen een bewijsje dat de koets daar is gebleven.
Ik heb duidelijk op mail staan dat hij de koets naar mijn volle tevredenheid ging maken.

Uiteindelijk,na bijna 2 weken na terugbrengst,kreeg ik van hem een telefoontje.Ik had hem 6 dagen eerder gemaild met de vraag wat er nou met de koets ging gebeuren omdat ik nog niets van hem vernomen had.Die mail werd niet beantwoord.
Via telefoon melde hij me dat de lakfouten zouden hersteld worden maar voor de afmetingen aan te passen moet ik 650 € extra betalen.
De fabrikant wil dat niet gratis doen,begrijpelijk.Maar nu zou ik moeten opdraaien voor het feit de verkoper naar hem heeft doorgegeven om de koets langer te maken.

Terug naar “Consumenten Koop”