aanrekening SIM-reactivering

erikdebeukelaer
Topic Starter

aanrekening SIM-reactivering

#1 , 27 nov 2008 17:04

In september 2007 werd ik opgebeld door een medewerker van Mobistar met de vraag om mijn abonnement te verlengen met 24 maanden.

Ik heb destijds toegezegd op voorwaarde dat ik mijn abonnement voor een periode van 8 maanden “in de koelkast kon steken” omdat ik van plan was om een lange reis in het buitenland te maken, waarbij ik mijn gsm niet zou meenemen.

De vrouw aan de telefoon verzekerde mij toen dat het mogelijk was mijn abonnement tijdelijk op te schorten, zonder verlies van mijn nummer of bijkomende kosten. Toen ik enkele dagen voor mijn vertrek in een Mobistarwinkel binnenstapte om deze tijdelijke opschorting uit te voeren, bleek dit onmogelijk. De verkoper kon mij enkel laten overschakelen naar een tariefplan aan 5 euro per maand (MY5).

Ik heb toen een aangetekende brief gestuurd naar Mobistar met min of meer dezelfde uitleg als hierboven en de vraag om mijn abonnement dus tijdelijk op te schorten.

Na een week bleek de opschorting een feit, en ook bij mijn terugkomst bleek de reactivering geen probleem.

Bij mijn eerste Mobistarfactuur bleek wel dat men mij 18 euro had aangerekend voor "SIM-reactivering". (en ik moet het nog eens nakijken, maar ik denk dat ze mij eerder al 9 euro hadden aangerekend om mijn abonnement te blokkeren)
Omdat de afrekeningen van Mobistar via domiciliëring gaan heb ik niet de kans gekregen om de betaling tegen te houden.

Wat kan ik het beste doen? Terug een aangetekende brief sturen met de vraag om mijn geld terug te storten?

erik

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding