Garantie

jensvl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Garantie

#1 , 11 okt 2016 16:46

Dag allemaal. Ik had eens een vraag over garantie. Mijn tablet begon een tijd terug problemen te vertonen door regelmatig vast te lopen. Dit werd na verloop van tijd zodanig erg dat ik een volledige reset naar fabrieksinstellingen wilde doen. Ik heb dit geprobeerd, maar gedurende de reset was er het probleem dat hij gedurende de opstart vast liep. Na heel lang wachten viel de tablet uit. Hij start sindsdien niet meer op. De complete software om op te starten lijkt volledig verloren gegaan. Ik heb dus mijn tablet terug gestuurd met vermelding van het probleem.
Nu was mijn tablet een jaar eerder gevallen. De behuizing was dus wat bekrast en er zat een kras in het scherm. Ze aanvaarden gelukkig toch dat het probleem onder garantie valt. Het enige probleem is dat zij zeggen dat een deelherstelling onder garantie niet mogelijk is. De behuizing schade valt logischerwijs niet onder garantie. En die zou ik dan moeten betalen omdat zeggen ze, het software probleem niet apart herstelt mag worden in garantie.
Klopt dit?
Want ik zou het een beetje raar vinden dat je als klant niet kunt kiezen wat je laat herstellen. En die behuizing heb ik niet om gevraagd om te herstellen.

Ik zou hier graag meer informatie met onderbouwing over krijgen.

Bedankt voor de hulp alvast.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 11 okt 2016 18:47

Neen, slaat nergens op.

Ze moeten enkel het software probleem herstellen. De valschade hoeven ze niet te herstellen. Vraag hen naar een wettelijke motivering.

Volgens de wet is de eindverkoper verantwoordelijk voor elk gebrek dat bestaat op het ogenblik van verkoop en dat zich manifesteert binnen een termijn van 2 jaar. De valschade bestond niet op moment van verkoop en hoeven ze dus ook niet te herstellen.

Reclame

jensvl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2016 22:53

Super bedankt voor de info. Hier ben ik wat mee.

mjers

#5 , 12 okt 2016 08:30

Super bedankt voor de info. Hier ben ik wat mee.
Hou er rekening mee dat ieder herstel 6 maanden na verkoop een soort "commerciële gunst" is.
Volgens de wet moet u, als consument, na 6 maanden bewijzen dat het gebrek aanwezig was op het moment van aankoop. Dit kan u natuurlijk niet bewijzen.
Maar louter het feit dat ze reeds een herstelling hebben aangeboden is eigenlijk een schuldbekentenis.

Terug naar “Consumenten Koop”