artikel retour maar toch factuur betalen

ayer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

artikel retour maar toch factuur betalen

#1 , 09 okt 2016 13:12

geachte

ik heb enige weken geleden via reklame op Facebook genaamd luxstyle wimper verlengers serum gezien ik wilde meer informatie en moest wat informatie invullen om de inhoud te kunnen lezen nadat ik dit heb gedaan kwam er plots een mail dat ik het product besteld had met als bijlage een factuur na het openen van bijlage zag ik een factuur van 49,50 ipv 29,50 wat het artikel voor geaverteerd word.dus ik het mail beantwoorden dat ik het artikel niet wil hebben omdat het te duur is kreeg een mail terug dat het niet meer te keren was omdat het artikel al verwerkt en vertrokken was uit het warenhuis na drietal weken toch het artikel ontvangen ,ik daarop gelijk de mensen van luxstyle gemaild met de vraag om de artikel toch terug te willen sturen kreeg te horen ja dit kunt u doen door zelf de verzendkosten te betalen nadat ik dit heb gestuurd en zelf alles heb betaald moest ik hen verwittigen dat het verzonden was en dat heb ik gedaan artikel terug gestuurd en gelijk mail gestuurd dat ik netjes in originele verpakking niet aangebroken heb terugggestuurd naar het adres wat door hun is opgegeven .
5 dagen later omdat ik niks verneem van hun stuur ik hen een mail bericht van hebben jullie de artikel gekregen in goede orde krijg ik ineens een antwoord terug van ja we hebben het ontvangen maar onze warenhuis accepteerd dit niet het in niet meer te verkopen de verpakking is niet goed etc en u moet toch de factuur betalen en wij sturen dit dan alsnog naar u toe dus ik terug mailen dat de artikel wel in goede staat was niet opengemaakt en dat ik ook geen geld had dit te betalen omdat ze de artikel adverteren voor 29,50 en uiteindelijk 49,50 willen hebben dat ik dit wel erg duur vond en ik dus het artiekl niet wil hebben en dat hun het toch retour hebben gekregen en ik niet ga betalen voor iets wat ik niet wil bestellen
nou krijg dus constant een mail terug dat ik het moet betalen en moet kopen dat ze de factuur hebben opgemaakt en ik er aan vast zit
wat kan ik hieraan doen om geen extra kosten te verkrijgen en wat kunnen ze hier doen tegen mij en wat zijn mijn rechten als klant
graag uw adviserend antwoord

hoogachtend

mevr aysemin ersoy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 09 okt 2016 13:38

Nooit iets invullen om iets te kunnen bekijken. Stuur hun een AS dat u de factuur protesteert daar u gebruik hebt gemaakt van u 14 dagen bedenktijd, en het product terug hebt gestuurd in de originele verpakking.
Zet er ook bij als ze iets beweren ook het bewijs moeten leveren, Dat u niet zal nalaten om een klacht in te dienen bij Fod economie.

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

WP002
Berichten: 1528

#3 , 09 okt 2016 14:05

Verkoper binnenland of buitenland?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 09 okt 2016 14:17

Denemarken maar hun website is een BE domein en een Nederlandse BTW nr. Als u verkoopt aan Belgische consumenten moet je u aan de Belgische wetgeving houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Blaatpraat
Berichten: 3890

#5 , 10 okt 2016 09:34

Gewoon gebruik maken van je herroepingsrecht, zet dit woord ook zo in de mail.
Kost je niets, verkoper moet de verzendingskosten ook betalen aan jou.

Helaas heb je al actie ondernomen in deze, waardoor dit laatste al moeilijker afdwingbaar zal zijn zonder juridische stappen.
Maar dus: stuur een mail, en roep je herroepingsrecht in.

Terug naar “Consumenten Koop”