Plots nog een extra bedrag moeten betalen na officiële factuur..

Dorothee
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plots nog een extra bedrag moeten betalen na officiële factuur..

#1 , 02 okt 2016 18:04

Ik heb vorige week een nieuwe auto gekocht en deze direct via bankcheque betaald.
Tijdens het verkoopsgesprek had ik een bepaald bedrag gekregen voor de overname van mijn vorige wagen, dit werd schriftelijk geschreven op de bestelbon, maar enkele dagen later kreeg ik telefoon van de garage dat de auto plots veel minder waard was (+/- 3000 euro minder). Ik ben daar mee akkoord gegaan. Twee dagen voordat ik mijn auto in ontvangst nam kreeg ik via mail de factuur toegestuurd, daar koste mijn auto plots 800 euro minder dan afgesproken op de bestelbon. Er stond op vermeld dat ik een extra korting kreeg en ik ging er eigenlijk van uit dat het wat ten compensatie was voor het hele gedoe met mijn vorige auto ofwel iets wat men vergeten vermelden was tijdens het gesprek.

Toen ik mijn auto afhaalde hebben zowel de verkoper als ikzelf de factuur voor dat verminderde bedrag getekend, nu kreeg ik gisteren echter een mail om te zeggen dat er een fout gebeurd was en dat ik nu bij hun boekhouding 800 eur schuld heb. Er was intern een vergissing gebeurd en daardoor stond er het verkeerde bedrag vermeld op de factuur. Ik heb nu via mail wel al geantwoord dat ik dit bedrag zal betalen, maar volgens mijn man is heel deze praktijk eigenlijk helemaal niet juridisch correct en moet ik helemaal niets meer betalen.. Heeft hij gelijk? Wat doe ik best met deze zaak?

Ter info, de mail vermeldt enkel een bankrekeningnummer, er is geen factuur of ander document meer bijgevoegd..

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 02 okt 2016 18:32

Indien die tweede factuur een fout herstelt, wat u toegeeft, dan begrijp ik de vaag niet. Waarom zou de tweede factuur in dat geval geen officiële factuur zijn?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Dorothee
Topic Starter

#3 , 02 okt 2016 19:22

Indien die tweede factuur een fout herstelt, wat u toegeeft, dan begrijp ik de vaag niet. Waarom zou de tweede factuur in dat geval geen officiële factuur zijn?

Ik denk dat u mijn bericht niet goed begrijpt / gelezen hebt ;)

Ik moet nu plots na het betalen van mijn factuur nog een extra bedrag betalen van 800 eur. Dit staat gewoon in een mailtje, geen enkele extra factuur hiervoor. Zij eisen dat ik dit bedrag omdat zij zogezegd een foute factuur hebben opgemaakt..

Reclame

sloeberken

#4 , 02 okt 2016 20:12

Je hebt al een grote toegeving gedaan in verband met de overname wat u ook niet verplicht was.
Er stond op vermeld dat ik een extra korting kreeg en ik ging er eigenlijk van uit dat het wat ten compensatie was voor het hele gedoe met mijn vorige auto ofwel iets wat men vergeten vermelden was tijdens het gesprek.
Wijs hun naar deze mail, vermeld dat u alles voldaan hebt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sirkii

#5 , 04 okt 2016 21:50

Waarom ging je akkoord met 3.000€ minderwaarde? Had je inruilwagen schade opgelopen? Waarom ging je akkoord met schrapping van de commerciele geste?

Zelfs als je akkoord zou gaan om die 800€ ook te betalen betaal dan pas na ontvangst van een correctiefactuur en op een rekeningnummer van de garage.

Terug naar “Consumenten Koop”