Verplicht om niet aangemaakte facturen achteraf nog te betalen?

Bioloogje
Topic Starter

Verplicht om niet aangemaakte facturen achteraf nog te betalen?

#1 , 24 sep 2016 14:02

Beste,

Sinds juni ben ik verhuisd en wilde ik, naast mijn GSM en internet abonnement, een tv-abonnement toevoegen aan mijn pakket bij telecombedrijf. Installatie van tv en internet zijn ze hier in orde komen brengen en de aangepaste facturen zou ik vanaf dan ook maandelijks krijgen. Het volledige pakket (GSM, internet, TV) is ook op mijn online account bij het bedrijf te zien. Tot daar is alles dus in orde. Echter krijg ik sinds mijn verhuis enkel nog maar een factuur voor mijn GSM abonnement. Voor internet en TV worden geen facturen aangemaakt blijkbaar, niet online en ze komen ook niet in de bus.

Nadat ik de factuur ook in augustus niet gekregen heb, heb ik dan maar eens gebeld. Om later niet 1 grote factuur te krijgen... Ze hebben toen een klacht/incident aangemaakt waarbij ze het probleem van facturatie voor mijn internet en TV ook erkenden. Na enkele dagen kreeg ik telefoon met de boodschap dat het opgelost was en dat ik voor die vorige 2 maanden niets hoefde te betalen. Vanaf september zou alles weer in orde zijn.

Uiteraard niet...in september weer enkel een factuur voor mijn GSM abonnement. Opnieuw gebeld, een minder vriendelijke persoon aan de lijn met de mededeling dat het in oktober wel weer in orde zal zijn. Maar ik heb zo mijn twijfels.

Nu vroeg ik mij af, aangezien ik maandelijks de facturen zou moeten krijgen, of ik verplicht ben die facturen te betalen indien die plots alsnog zouden toekomen? Weet iemand dit?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 sep 2016 14:16

Zo lang deze niet verjaard zijn moet je ze betalen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 sep 2016 15:30

En de verjaring voor GSM facturen is 5 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Sirkii

#4 , 25 sep 2016 22:31

Gewoon elke maand het bedrag opzij houden en niets meer doen. Mochten ze met terugwerkende kracht factureren dan kan je betalen. Mocht de factuur "nooit" komen dan heb je geluk. Open desnoods via je homebanking hiervoor een apart spaarrekeningske.

Je hebt immers al een bovengemiddelde inspanning gedaan door ze twee keer te bellen.

Blaatpraat

#5 , 26 sep 2016 09:31

En een extra tip ivm bellen naar klantendiensten:
Neem dit gesprek op (zet je telefoon op speaker, en zorg voor een tweede gsm oid, of schaf een dictafoontje aan als je alleen bent).
Kan je veel problemen besparen later!
Zo zou je in deze kunnen bewijzen dat men gezegd had dat je deze zomer niet zou moeten betalen, want als ze nu toch met een factuur voor die periode afkomen, ga je ze moeten betalen...

Bioloogje
Topic Starter

#6 , 27 sep 2016 18:28

Zo zou je in deze kunnen bewijzen dat men gezegd had dat je deze zomer niet zou moeten betalen, want als ze nu toch met een factuur voor die periode afkomen, ga je ze moeten betalen...
Ja, dat vrees ik ook wel een beetje. Al ga ik dat in eerste instantie toch niet doen. De 1e die ik aan de lijn had was er heel duidelijk over dat ze het zouden terugbetalen indien het zo ver komt. Na aandringen heeft de 2e dat ook gezegd en er is ook een incident aangemaakt in de zomer waarvan ik de referentie nog heb. Volgende keer het gesprek opnemen is inderdaad geen slecht idee.

Bedankt voor de reacties iedereen!

Terug naar “Consumenten Koop”