Een mail kan gebruikt worden als kennisgeving, maar als u een procedure dient te volgen en deze procedure stipuleert dat iets dient te gebeuren via een aangetekende brief, dan is dit nog steeds de papieren versie.
Is een e-mail ook geldig als bewijs van stopzetting contract.
Dus bijvoorbeeld de aangetekende brief wordt per mail verzonden.
Beste,
Dit hoeft u niet aangetekend te doen. Deze opzegging is niet aan formalisme gebonden. Per e-mail of met de gewone post volstaat dus (art. 148 Wet Telecom).
Is voor een onderneming. We hebben ons contract opgezegd (stilzwijgende verlenging 31/12/2016)
- 6 maand op voorhand laten weten per mail incl brief
- 3 maanden op voorhand per aangetekend schrijven
Op mail geven ze door dat de technische ondersteuning 3 maand opzeg is.
Nu krijgen we brief dat huur telecominstallatie 6 maanden opzeg is. En we dus te laat zijn...
Is een mail dus rechtsgeldig? Want dan zijn we sowieso op tijd.
Nu moeten we blijkbaar nog een jaar betalen voor niets....
Ik zie nu juist dit staan: 2. Geldt deze regel enkel voor consumenten of ook voor ondernemingen?
De regel geldt voor elke abonnee (dat kan een consument of een onderneming zijn) die niet over meer dan 5 oproepnummers beschikt. Veel kleine ondernemingen en KMO’s zullen dus van deze regel kunnen genieten. http://economie.fgov.be/nl/onderneminge ... FAQ/#faq02
Terugname- en transportkosten van "de materialen" aan 109€/verplaatsing/dag en 109€ per werkuur (excl. BTW).
Dit staat in minuscule letters vermeld in de huurovereenkomst (dateert van 2008)
Het betreft o.a. een stuk of 10 oude Gigastes en een parlefoon