in gebreke stelling door X

LuMi13
Topic Starter

in gebreke stelling door X

#1 , 16 sep 2016 10:59

Allen

15 dagen geleden werd ik plots - per email - benaderd door een advocaat van X . Deze advocaat - ***********, blijft mij per mail vragen naar een bepaald bedrag gebaseerd op het feit dat ik een betaling aan X niet zou voldaan hebben. Het bewijs dat ik deze betaling deed, heb ik reeds doorgemailed, maar de hoofdvraag blijft of het überhaupt rechtsgeldig is als een advocaat mij per email benaderd om zo mij aanzet een bepaalde som te betalen. Hier wordt geen gevolg aan gegeven waarbij ik wel emails blijf ontvangen om te betalen.... ik wordt hier alles behalve happy van en vind het ook vreemd dat men per email dit soort zaken regelt. Iemand nog ervaringen hiermee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2016 11:03

die mails zijn bedoeld om u kosten te besparen van aangetekend schrijven .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#3 , 16 sep 2016 11:23

best de namen anonimiseren anders ontvangt u mss nog een ander mailtje met een andere eis
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

mava105

#4 , 16 sep 2016 12:26

.... ik wordt hier alles behalve happy van en vind het ook vreemd dat men per email dit soort zaken regelt.
Een mail van een advocaat over een niet betaalde rekening is niet bedoeld om Happy te zijn.
Als die advocaat dat per aangetekende poest moet doen als hij u dat dan ook weer aanrekenen en vergeet niet dat een schrijven van een advocaat veel geld kan kosten (tot 50 € per brief) Een mail is een geldig communicatiemiddel.

sloeberken

#5 , 16 sep 2016 13:40

Advocaat treed op als incasso, dan mag hij geen kosten aanrekenen ook niet voor een AS.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LuMi13
Topic Starter

#6 , 19 sep 2016 09:49

@Sloeberken : dat is constructieve informatie. Thans, is incasso, altijd vordering? Dan schrijf ik alsnog het resterende bedrag over dat ik volgens hem schuldig ben en dat ze me met rust laten. Verschrikkelijke onzin.

WP002

#7 , 19 sep 2016 10:36

Ik snap u even niet. Had u de betaling in kwestie nu al gedaan, ja of nee? Zo ja, moet u niets meer betalen.

mava105

#8 , 19 sep 2016 10:37

@Sloeberken : dat is constructieve informatie. Thans, is incasso, altijd vordering? Dan schrijf ik alsnog het resterende bedrag over dat ik volgens hem schuldig ben en dat ze me met rust laten. Verschrikkelijke onzin.
Ik dacht dat je al geschreven had dat je alles betaald had? Blijkbaar dus toch niet.

sloeberken

#9 , 19 sep 2016 10:41

Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LuMi13
Topic Starter

#10 , 19 sep 2016 14:50

Toch wel, echter niet de betaling naar de advocaat (de geberekestelling dus achterstallige "geclaimde" betalin). In werkelijkheid heb ik voldan aan AL mijn betalingen naar de instelling.

mava105

#11 , 19 sep 2016 16:18

Bewijs dat dan met de nodige bankuitreksels. Je kan ze opvragen tot 10 jaar na datum bij uw bank. Dan moet je die advocaat ook niet betalen, gezien de onrechtmatige claim.

Terug naar “Consumenten Koop”