Vorig jaar kreeg ik een eindafrekening in de bus van 600€ die ik moet bijbetalen op mijn elek & gas verbruik.
Echter was al vlug duidelijk dat er een fout in hun berekeningen staat.
Mijn verbruik was slecht 630 kWh. Zij hadden gerekend met 3500 kWh. Wat dus veel te veel was.
Toen ik hen hierover opbelde zouden ze mij een aangepaste factuur sturen. Echter heb ik nooit iets gekregen, ook mijn mails bleven onbeantwoord.
Ik heb enkele herineringen ontvangen om de originele factuur te betalen. Ook hierop heb ik gemaild en gebeld. Mails bleven onbeantwoord en telefonisch werd mij telkens een aangepaste factuur beloofd.
Uiteindelijk werd ik gedagvaard voor het niet betalen van de factuur. Bij de rechter heb ik de situatie uitgelegd, en heb zwart op wit bewezen dat het verbruik die zij gebruiken simpelweg een fout gegeven was.
Groot was mijn verbazing als de rechter mij in het ongelijk stelde. Tijdens de zaak koos die volledig mijn kant.
Ik heb uiteraard beroep aangetekend. Deze zaak is opnieuw voorgekomen en opnieuw werd ik in het ongelijk gesteld, de motivering was simpelweg een exacte kopie van de eerste uitspraak en is gebaseerd op de originele factuur. Maar die factuur is fout. Dit is ook vastgesteld door een onafhankelijke partij en bewezen geacht.
Ik begrijp er echt niets van. Als de foute informatie op de factuur bewezen is, waarom zou ik die dan in godsnaam moeten betalen???
Normaal moet ik 215 euro terugkrijgen van mijn energieleverancier. Nu lopen de kosten al op 2650 euro!! En dit voor een onterechte eis van de energieleverancier.
De zitting in beroep heeft slechts 5 minuten geduurd. De rechter oordeelde zelf dat de zaak een vergissing leek te zijn. En komt nu enkele weken later tot dezelfde conclusie?
Ik begrijp er niets van.
Wat rest mij nu nog?
Dit kan toch niet in een rechtstaat?!? En wat bezield die rechters om zo van gedacht te veranderen en een onterechte factuur toe te kennen. Een persoon door de rechter aangewezen heeft zelf besloten dat het verbruik geen 3500 kWh was, maar wel degelijk 630 kWh...?