Discussie met een zelfstandige over overeenkomst.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Discussie met een zelfstandige over overeenkomst.

#16 , 14 sep 2016 21:22

Dan zal uw pappa en mamma gezien ze voor u verantwoordelijk zijn mee mogen opdraaien.
Of uw organisatie heeft een rechtsvorm anders is het een feitelijke organisatie met hoofdelijke verantwoordelijkheid voor de leden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kjell1998
Topic Starter

#17 , 14 sep 2016 21:54

Tenzij je onder 18 jaar bent zal er geen discussie zijn dat je rechtsbekwaam bent.

Wanneer heb je die mails verstuurd en wanneer is de fuif?
Ik ben 17... De vraag naar de info over de materialen was 9 augustus. De vraag naar een annulatie was 12 september. De fuif vindt plaats op 20 januari... Ik vind dit een heel redelijke termijn om nog een gratis annulatie te krijgen maar dat wilt meneer klaarblijkelijk niet.

Kjell1998
Topic Starter

#18 , 14 sep 2016 21:58

Dan zal uw pappa en mamma gezien ze voor u verantwoordelijk zijn mee mogen opdraaien.
Of uw organisatie heeft een rechtsvorm anders is het een feitelijke organisatie met hoofdelijke verantwoordelijkheid voor de leden.
Ja maar ik heb nergens algemene voorwaarden over de annulatie gezien. Hij kan toch niet zomaar vragen wat hij wil? Hij kan mij volgens de advocaat die ik contacteerde maximum 10% vragen van het bedrag aangezien hij zelf geen annulatievoorwaarden heeft getoond en deze 10% gebruikelijk is voor een schadevergoeding tegen consumenten die ruim optijd aangekondigd wordt (wat hier zeker het geval is). Een andere discobar in de streek kan je zelfs gratis annuleren tot 7 DAGEN voor de fuif? Dan zal het bij de andere toch niet om een enorm bedrag gaan veronderstel ik?

Reclame

JPV

#19 , 14 sep 2016 22:07

Tenzij je onder 18 jaar bent zal er geen discussie zijn dat je rechtsbekwaam bent.

Ik ben 17... De vraag naar de info over de materialen was 9 augustus. De vraag naar een annulatie was 12 september. De fuif vindt plaats op 20 januari... Ik vind dit een heel redelijke termijn om nog een gratis annulatie te krijgen maar dat wilt meneer klaarblijkelijk niet.
fuiven worden nu wel enkele maanden op voorhand vastgelegd hé. Kans is niet onbestaande dat hij schade gelopen heeft doordat hij andere fuiven heeft afgeslaan. En 17 jaar is ook nog rechtsbekwaam imho. Toch zeker voor zoiets.

Kjell1998
Topic Starter

#20 , 14 sep 2016 22:12

fuiven worden nu wel enkele maanden op voorhand vastgelegd hé. Kans is niet onbestaande dat hij schade gelopen heeft doordat hij andere fuiven heeft afgeslaan. En 17 jaar is ook nog rechtsbekwaam imho. Toch zeker voor zoiets.
Blijkbaar geen schade gelopen. Een vriendin van mij (zelfde klas) heeft hem gevraagd of hij de samenwerking toch nog wil verderzetten. Hij heeft zijn akkoord gegeven en gaan nu toch verder met hem in zee. Maar hij heeft mij nu nog wel niet geantwoord, is dit een probleem? Hij komt nu wel onze klas een discobar leveren op 20 januari op dezelfde locatie dus eigenlijk gaat mijn afspraak met hem gewoon verder via een andere persoon. Hij kan mij nu toch geen schadevergoeding meer eisen aangezien hij geen schade heeft geleden?

Franciscus

#21 , 14 sep 2016 22:38

Vermoedelijk niet gezien het over dezelfde fuif gaat ... en gewoon iemand (anders) van de (feitelijke) organisatie nu gewoon de bevestiging heeft gedaan.
Vind het wel al heel goed dat u en bij Testaankoop en bij JF vragen hebt gesteld.
Misschien de zaak ook eens bespreken in de klas ... hoe zit het met de burgerlijke aansprakelijkheid van de (feitelijke) organisatie als die een fuif organiseren... zoals ik reeds heb geschreven is ieder lid van de organisatie hoofdelijk aansprakelijk - dus slachtoffers of schuldeisers mogen bij een lid de ganse schade opeisen.
Wat als er op de fuif iets gebeurd is er security -- vb op een jeugdbewegingsfuif enkele jaren geleden is er een schietpartij geweest met doden en gewonden of de brand bij een carnavalsvereniging in Aalst.
Je kan hier eens een project van maken in de klas.
Al eens lezen.
https://www.fuifpunt.be/pagina/security

Kjell1998
Topic Starter

#22 , 14 sep 2016 22:47

Vermoedelijk niet gezien het over dezelfde fuif gaat ... en gewoon iemand (anders) van de (feitelijke) organisatie nu gewoon de bevestiging heeft gedaan.
Vind het wel al heel goed dat u en bij Testaankoop en bij JF vragen hebt gesteld.
Misschien de zaak ook eens bespreken in de klas ... hoe zit het met de burgerlijke aansprakelijkheid van de (feitelijke) organisatie als die een fuif organiseren... zoals ik reeds heb geschreven is ieder lid van de organisatie hoofdelijk aansprakelijk - dus slachtoffers of schuldeisers mogen bij een lid de ganse schade opeisen.
Wat als er op de fuif iets gebeurd is er security -- vb op een jeugdbewegingsfuif enkele jaren geleden is er een schietpartij geweest met doden en gewonden of de brand bij een carnavalsvereniging in Aalst.
Je kan hier eens een project van maken in de klas.
Al eens lezen.
https://www.fuifpunt.be/pagina/security
Ja dit gaan de zeker doen. We moeten eens goed afspreken wat er bij eventuele kosten in de toekomst zou gebeuren. Security zal zeker aanwezig zijn (professionele firma), om incidenten te vermijden.
U denkt dus dat nu alles opgelost is in verband met de Discobar?
Bedankt om mij verder te willen helpen!

JPV

#23 , 15 sep 2016 08:07

discobar zal idd ok zijn. Is de school ingelicht dat er een fuif komt vanuit jullie klas? staat de naam van de klas/school op een of andere affiche vermeld?

Terug naar “Consumenten Koop”