Tweedehands auto gekocht en geraak niet door de keuring.

Viper Blades
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Tweedehands auto gekocht en geraak niet door de keuring.

#1 , 10 sep 2016 15:11

Hallo, ik heb op 8 augustus 2016 een tweedehands auto gekocht bij een autodealer. We zijn overeengekomen dat ik naar de autokeuring zou gaan met mijn nummerplaten. Ondertussen is het 10 september en ik geraak maar niet door de keuring (al 4 keer geweest) omwille van een te hoge CO-gehalte. Nu zegt de verkoper "spijtig maar u bent overeengekomen dat u zelf naar de controle ging gaan op eigen risico en dat u het voertuig zo mocht meenemen."
Mijn vraag is: wat zijn nu mijn rechten? :cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 10 sep 2016 15:18

Als in de verkoopspvereenkomst staat "verkocht voor opmaak" of " verkocht voor onderdelen" dan hebt u geen rechten.

Als het de verkoop van een auto betrof dan had de verkoper naar de keuring moeten gaan en een carrpas afleveren. Je kan dan de ontbinding eisen.

Wat staat er op de verkoopsovereenkomst?

Anderzijds: de CO regelen en/of de stukken vervangen die moeten vervangen worden zouden geen probleem mogen zijn voor een goede mechanieker.. Is het een oude benzinewagen met carburator of al een injectie?

Viper Blades
Topic Starter

#3 , 10 sep 2016 15:27

Hey, bedankt om zo snel te reageren :)
Op de verkoopsovereenkomst staat: voor de verkoop van tweedehandsauto in de staat waarin deze zich bevindt en gedraagd, door de koper gezien en goedgekeurd.

En dan een eronder staat: PS. Koper neemt zo mee en gaat op eigen kosten en risico naar autokeuring.

Reclame

Viper Blades
Topic Starter

#4 , 10 sep 2016 15:28

Oh ja, het is een injectie....

sloeberken

#5 , 10 sep 2016 18:54

Op de verkoopsovereenkomst staat: voor de verkoop van tweedehandsauto in de staat waarin deze zich bevindt en gedraagd, door de koper gezien en goedgekeurd.
Deze tekst mag u al onbeschreven beschouwen, staat er iets op de factuur van garantie, zo niet heb je 2 jaar garantie.
En dan een eronder staat: PS. Koper neemt zo mee en gaat op eigen kosten en risico naar autokeuring
Verkoper is verplicht de wagen te keuren met carpass.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg

#6 , 10 sep 2016 19:55

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Consumenten Koop”