geachte leden,
Ik was een 3-tal weken geleden op zoek naar een bqq. Op x.com zag ik een bbq (gas) staan in een outletactie. Deze was super scherp geprijst.
ik kocht mij deze aan (€11.35 btw incl met transport). Ik stuurde dit naar mijn zus die ook al een tijdje sprak van zoiets te kopen en zei haar dat een mooie promo was op x.com. Ze vroeg mij dan ook voor haar eentje te bestellen. Wat ik een half uur later deed.
De dag nadien kwamen de bbq's toe.
Een week later krijg ik volgende mail van x.COM
Op vrijdag 19 augustus 2016 heb je bij ons één of meerdere barbecues besteld onder het bestelnummer: 8811081150 & 8811081320.
Kennelijke Vergissing
Per ongeluk heeft dit artikel met de verkeerde prijs op onze website gestaan. Er is hier helaas sprake van een Kennelijke Vergissing, zoals wij dit noemen in Artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Vanwege deze Kennelijke Vergissing is er geen koopovereenkomst tot stand gekomen. De BBQ had je niet voor deze prijs mogen ontvangen. Onze oprechte excuses voor het ongemak
Omdat we je graag tegemoet willen komen in deze situatie, zijn er twee opties waaruit je nu kunt kiezen.
Retourneren
Indien je hebt besloten om je bestelling terug te sturen, dan kan je dit kenbaar maken door een e-mail te sturen naar
GPracht@x.com. We zullen dan contact opnemen en direct een afhaalafspraak inplannen.
Indien je het artikel al hebt betaald via iDEAL wordt het bedrag binnen drie werkdagen teruggestort. Heb je betaald via Maestro of Bancontact/Mister Cash, dan wordt het door jou betaalde bedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Als je hebt gekozen voor de betaalmethode creditcard, dan wordt de reservering van het factuurbedrag opgeheven. Er is geen bedrag van je rekening afgeschreven. Heb je (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon direct weer opgewaardeerd.
Het artikel houden tegen een mooie korting
Om het artikel te kunnen houden moet er alsnog een koopovereenkomst gesloten worden. Je kunt deze sluiten door een e-mail te sturen naar
GPracht@x.com. Je gaat dan akkoord met onderstaande prijs (aanbiedingsprijs met 5% etra korting per stuk). Je ontvangt een bevestiging en een nieuwe factuur naar aanleiding van je bericht.
Ze vragen mij nu dus deze terug te sturen of €380 per stuk bij te betalen?
Wat moet ik nu doen? Mogen zij dit vragen?
Wat als de bbq's al gebruikt zijn?
Ik heb al eens opgezocht wat een kennelijke vergissing is via google en ik moet zeggen dat ik verschillende definities kan vinden.
Ik heb deze bbq's niet besteld omdat er een fout was. Ik ging uit van een outlet stuntaanbieding zoals je wel vaker tegenkomt op internet.
Ik kijk alvast uit naar jullie professionele interpretaties en meningen hierover.
Dan kan ik alvast een goed beredeneerde beslissing maken omtrent terugsturen bbq of bijbetalen of voet bij stuk houden...
B. V.D.B.