Ik heb in mei dit jaar 12bigbags besteld met enkele soorten zand en gravel.
Ik heb de bestelling via email gedaan en begin mei hebben ze dus geleverd. In de mail stond dat de bigbags onder waarborg vielen van 12euro ongeveer per bigbag. Er stond vermeld dat de palletten en bigbags zelf door de klant moesten terug gebracht worden.
Toen men leverde heb ik de vrachtwagenchauffeur gevraagd ze per twee op elkaar te zetten. Hij zei dat dit kon.
Nu enkele maand geleden (ik heb pas vandaag mijn factuur ontvangen!) bleken 2 bigbags te zijn omgevallen en gescheurd.
Enige tijd later zijn er nog drie bigbags gewoon opengescheurd, niet door vandalisme, maar waarschijnlijk door de colmbinatie druk en verstorvenheid van die bigbags. Ook de bovenste was gescheurd, dus het is niet enkel van de ene die op de andere staat.
In het begin, bij de levering, vroeg ik of ik moest aftekenen en de chaufeur zei dat het niet hoefde en gaf me een dubbel van de leveringsbon.
Ik heb toen wel een email gestuurd naar de leverancier dat er enkele zakken licht beschadigd waren (gaten erin) en dat er zelfs ene was die met doorzichtige folie omwonden was. Vermoedelijk voor de sterkte.
Die email heb ik echter niet meer, maar wel nog de offerte die ik opvroeg met uitleg over dat statiegeld en de levering en zo. Op de mail in verband met de beschadigde zakken kreeg ik nooit reactie.
Ik heb nu gezien op mijn factuur, dat de leverancier ook nog eens 12euro per pallet zelf aanrekent, terwijl hij in de offerte enkel de bigbags vermelde. Ik ging er uiteraard van uit dat die bigbags gekoppeld zijn aan die palletten en dat die 12euro dus voor beide is: bigbag én pallet.
Want nu is dat bijna twee maal 150euro.
Nu is mijn vraag:
wat doe ik nu het best? Ik zie het persoonlijk niet zitten om nog die waarborg als nog te betalen als zij me slecht statiemateriaal leveren en dan zou ik daarvoor moeten betalen omdat zij dan nieuwe goeie kunnen kopen. En ik kon ook niet zien in het begin dat ze zouden scheuren, los van die gaten (want vermoedelijk zijn ze daar niet gescheurd).
Ik betwist uiteraard niet de factuur inzake de geleverde grondstoffen, maar ik heb ook heel wat werk gehad om die grondstoofen op te ruimen en op een nieuwe plaats te leggen.
groetjes,